סטס מיסז'ניקוב, המנכ"ל נועז בר ניר ובכירים ממשרדו נפגשו ביום חמישי האחרון, ביוזמת לשכת התיאום של תעשיית התיירות בראשות מיכאל פדרמן, עם ראשי התעשייה כדי לגבש תכנית לשיקום התיירות ולעידוד החזרה לשגרה
שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "כבר בשבועות הקרובים יינקטו צעדים אופרטיביים כדי להחזיר את התיירות הנכנסת למסלול הצמיחה בו הייתה ב-3 השנים האחרונות. היקף הנזק לתעשיית התיירות אינו מבוטל, אך שיקום התיירות והשבת הפרנסה לתושבי הדרום הם חלק חשוב מהניצחון ומהווים משימה לאומית".
הערכת הנזקים ופוטנציאל השיקום:
הנוכחים דיווחו על ביטולים בשיעור ממוצע של 10%-20% ועל עצירה בהזמנות חדשות. דובר על כך שהפגיעה מורגשת גם בירושלים ובתל אביב ואף בשאר חלקי הארץ.
אנשי התעשייה אמרו כי ניתן למזער את הנזקים וההערכה היא כי פוטנציאל השיקום גדול לעומת משברים אחרים שהתעשייה חוותה. המשתתפים הדגישו את הדחיפות שבביצוע פעולות השיקום, שכן בתעשיית התיירות, בניגוד לתעשיות אחרות ולמפעלים, אי אפשר להחזיר חלק גדול ממה שאבד.
המשתתפים אמרו עוד, כי התמונה של חזרת החיים למסלולם הרגיל היא חשובה ביותר להשבת מגמת העלייה בתיירות לישראל. לשכת מארגני תיירות נכנסת לקחה על עצמה לפעול מול המבטלים ולנסות לשכנע אותם לחזור בהם מהחלטתם.
ביחס לחברות התעופה הזרות בארץ, נראה שהנזק נעשה לפי שעה לטווח הקצר בלבד ולא היו הרבה ביטולים לטווח הרחוק. אף חברת תעופה סדירה לא ביטלה טיסה לארץ. נרשמו מספר ביטולי טיסות צ'רטר.
עמותת מורי הדרך הציעה לשלוח נציגים מטעמה לפגוש קבוצות תיירים בחו"ל, שאמורות להגיע בחודשים הקרובים לארץ כדי לערוך הסברה. זאת, בעזרת מארגני התיירות הנכנסת. הוסכם כי הפעולות הדחופות מחייבות התגייסות של כל הגורמים בתעשייה ושל הממשלה.
בין היתר הוחלט: לרכז את המאמצים השיווקיים לשלושת החודשים הקרובים, במיוחד אצל "משתמשי הקצה", כלומר בקרב התיירים עצמם. לתגבר קמפיינים שיווקיים במדינות המקור המובילות של ישראל: ארה"ב ורוסיה ובמדינות אירופאיות שונות. צוין, שברוסיה עומד לצאת בקרוב מאוד קמפיין גדול לתיירות בישראל. כמו כן עומד לצאת קמפיין שיווקי לשוק האוונגלי בארצות הברית.
לתגבר מנגנוני סיוע ותמריץ למארגני טיסות ותיירות לארץ. שר התיירות שלח מכתב לשר האוצר בבקשה לתוספת תקציב לצורך מתן רשת בטחון לארבעת השבועות הקרובים למפעילי צ'רטרים לאילת בעונת החורף, כדי למנוע ביטולי טיסות ולמנוע נזק בלתי הפיך לעונה הקרובה. הפניה למשרד האוצר לתמוך בפעולות נעשית מאחר ששנת התקציב הסתיימה למעשה.
פעילות במרחב הדיגיטלי: צילומים יזומים והפצת "עדויות מהשטח" של תיירים בארץ, המעידים על חזרה לשגרה. כבר בימים אלה מופק סרטון כזה בשיתוף עם עיריית תל אביב. גם בירושלים צולמו תיירים מטיילים באתרים בעיר.
יציאה בקמפיין שיווקי של תיירות פנים לכל הארץ עם דגש לדרום, בנוסף למבצעים אטרקטיביים לישראלים.
במשרד התיירות בוחנים בחיוב בקשת גורמים בענף להגדיל את קרן השיווק (שתממן, בין היתר, כאמור, שליחת מורי דרך לפגוש בחו"ל קבוצות תיירים שאמורות להגיע לארץ בחודשים הקרובים כדי לבצע פעולת הסברה ולעודד הגעה במטרה למנוע ביטולים).
מנכ"ל משרד התיירות שלח מכתב לנציבות שירות המדינה ולגופים ציבוריים ופרטיים נוספים ובו בקשה לערוך באזורים שנפגעו את כל הכנסים והסמינרים המתוכננים.
לפעול ברמת המדינה להסרת אזהרות מסע.
הגברת אירוח מחליטנים מחו"ל, כדי שייווכחו בשיבה לשגרה.
מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר אמר כי המשרד יבדוק את ההצעות ויגבש תוכנית כבר בימים הקרובים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78829