המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה בארה"ב (NTSB) דיווחה על בעיה במנוע מטוס בואינג 787, חודשיים בלבד לאחר שנמצא סדק במנוע בואינג 787 אחר במהלך חנייתו בנמל התעופה צ'רלסטון בדרום קרוליינה.
מטוס הבואינג 787 החל לפעול לפני שנה וכעת הוא בשימוש חמש חברות תעופה בעולם עם הרבה תקוות וציפיות להוביל ברשימת מטוסי העתיד של שוק התעופה האזרחית.ייחודו במערכות טכנולוגיות מתקדמות ובצריכת דלק קטנה כתוצאה ממשקלו הקל יחסית הבנוי ממרכיבי פחמן במרביתו.
יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג לא שערה "שמטוס החלומות" ,הדרימליינר, ידיר שינה מעיניה בעקבות גילוי סדקים במנועי שני מטוסים במהלך בדיקות בטיחות שנערכו ע"י המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) בחודשיים האחרונים.
ב-28 ביולי, התגלה סדק ראשון במנוע של אחד ממטוסי הבואינג 787 במהלך חנייתו בנמל התעופה הבינלאומי צ'רלסטון בדרום קרוליינה, שגרם לדליקה קטנה על מסלול ההמראה וכעת התגלה שוב סדק במאוורר מנוע של מטוס בואינג 787 אחר. מנועי מטוס הבואינג 787 מיוצרים ע"י חברת ג'נרל אלקטריק .
ב-11 לספטמבר 2012 מטוס מסוג בואינג 747 שבו מותקנים מנועים של חברת ג'נרל אלקטריק התקשה להמריא מנמל התעופה של שנחאי בשל תקלה באחד ממנועיו. התאונה נמצאת עדיין בחקירה ע"י מנהל התעופה האזרחי של סין אך ממצאים ראשונים הראו כי במאוורר המנוע לא נמצאו סדקים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=79111