דוד מימון מנכ"ל אל על:" ההכנסות גדלו ב-8% והסתכמו בכ- 647.3 מיליון דולר לעומת כ- 601.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. רשמנו גידול של 12.7% במספר הנוסעים ושיעור התפוסה במטוסים צמח לכ-86.3%, לעומת 82.1%
מנכ"ל אל על, דוד מימון, הציג היום את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2015 : הרווח לפני מס ברבעון השלישי הסתכם בכ- 126.5 מיליון דולר לעומת כ-14 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השלישי צמח לכ- 93.0 מיליון דולר לעומת כ-10.1 מיליון דולר ברבעון השלישי של שנת 2014. ההכנסות ברבעון השלישי של השנה גדלו והסתכמו בכ- 647.3 מיליון דולר לעומת כ- 601.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד- גידול של כ-8%. שיעור התפוסה במטוסים צמח לכ-86.3% לעומת 82.1% ברבעון המקביל אשתקד.
ה-EBITDA הסתכם בכ-172.9 מיליון דולר, לעומת כ-60.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון השלישי של 2015 צמח לכ-108 מיליון דולר לעומת תזרים שלילי בסך של כ-9.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2015 גדל לכ-197 מיליון דולר, עליה של כ- 77% לעומת כ- 111 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר, 2014.
דוד מימון מנכ"ל אל על: " החברה מציגה ברבעון השלישי של 2015 תוצאות שיא בכל הפרמטרים, החל מגידול בהכנסות, ועובר בעלייה חדה ברווח התפעולי וברווח הנקי שהגיע לשיא רבעוני של כל הזמנים. התוצאות הטובות הן פועל יוצא של מהלכים עסקיים ופעולות בהן נקטנו בתחומים השונים וכל זאת בסביבה תחרותית ומאתגרת.
לצד הרוח הגבית שקיבלנו מהירידה במחירי הדלק, צמחה גם הפעילות המסחרית של החברה. ההכנסות גדלו והסתכמו בכ- 647.3 מיליון דולר לעומת כ- 601.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד- גידול של 8%, הגדלנו את מספר הנוסעים, גידול של 12.7%,שיעור התפוסה במטוסים צמח לכ-86.3%, לעומת 82.1% ברבעון המקביל אשתקד.
אנו נמצאים בעיצומה של תנופת התחדשות ויישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. לפני כשבועיים חתמנו על הסכם הרכישה עם חברת בואינג, בסך מוערך של כ- 1.25 מיליארד דולר, ואנו ממשיכים בפעולות במסגרת תכנית ההצטיידות לטווח ארוך שהינה הגדולה ביותר בתולדות אל על.
מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל 1.6 מיליון חברים, במיוחד מאז השקת כרטיסי האשראי FLYCARD ו- FLYCARD premium, אליהם הצטרפו יותר מ- 115 אלף לקוחות בתוך כשנה. ההון העצמי של החברה צמח לרמה של 197 מיליון דולר- עליה של כ- 77% לעומת הון עצמי בסך של 111 מיליון דולר בסוף שנת 2014.
אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ותמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות. בהזדמנות זו ברצוני להודות ולהביע את הערכתי הרבה לעובדי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות ובזכותם אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים העומדים בפנינו."
דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה:
הדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי של שנת 2015 משקפים שיפור ניכר בכל הפרמטרים התפעוליים , התזרימיים והפיננסיים, לרבות גידול במכירות בשל הגדלת מספר הנוסעים וירידה משמעותית בהוצאות בעיקר בשל ירידת מחירי הדס"ל.
החברה רשמה עליה חדה ב-EBITDA לכ-172.9 מיליון דולר וגידול בהון העצמי לכ- 197 מיליון דולר. הרווח הנקי לפני מס בסך XXX מיליון דולר, התבטא כמעט במלואו בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, שהגיע לרמה של 108 מיליון דולר.
התוצאות הכספיות הטובות ואיתנותה הפיננסית של החברה שמתבטאת בין היתר, ביתרות מזומנים ופקדונות גבוהות בסך של כ- 223 מיליון דולר וביחס חוב ל EBIDTA נמוך במיוחד, תומכים בתכניות ההצטיידות ארוכת הטווח שלנו, במסגרתה חתמה החברה על העיסקה לרכישת מטוסי ה"דרימליינר", שתוביל אותה לעידן הבא של שוק התעופה כשחקנית מובילה וחדשנית".
תוצאות לתקופה של שלושה חודשים שנסתיימה ביום 30 בספטמבר:
הכנסות מהפעלה – הסתכמו בכ-647.3 מיליון דולר, בהשוואה ל 601.2 מיליון דולר לרבעון מקביל אשתקד, המשקף גידול של כ-7.7%. ההכנסות מנוסעים גדלו בשיעור של כ-10.5%, כתוצאה מעלייה משמעותית במספר הנוסעים שטסו עם החברה, כתוצאה מגידול במספר העוברים בנתב"ג ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל אשתקד (5.4 מיליון קטעי נוסע לעומת 4.3 מיליון אשתקד, גידול של כ-27%), הנובעת הן מגידול במספר היוצאים הישראליים לחו"ל (כ-28%), והן מגידול במספר התיירים הנכנסים לישראל (כ-36%). זאת בעיקר בשל מבצע "צוק איתן" אשר חל במהלך קיץ 2014 והביא להשפעה מהותית לרעה על התנועה בנתב"ג באותה תקופה. מנגד, ברבעון הנוכחי המשיכה מגמת הירידה במחירי הטיסות ביחס לרבעון המקביל אשתקד, הנובעת מהירידה במחירי הנפט ומהתגברות התחרות. כמו כן הושפעו הכנסות החברה משחיקת שערי חליפין של מטבעות שונים בהם מתבצעות חלק מעסקאות המכר של החברה (בעיקר יורו) ביחס לדולר. בנוסף, רשמה החברה הכנסה בסך של כ-18 מיליון דולר בגין תקופות קודמות, בשל הסכם בין החברה למדינה המסדיר תשלום בגין מושבים בטיסות החברה. בתחום המטען, קטנו הכנסות החברה מהובלת מטענים בכ-15% בעיקר כתוצאה מקיטון בכמות המטענים שהטיסה החברה ומהשפעת שערי החליפין.
הוצאות הפעלה – הוצאות ההפעלה הסתכמו בכ- 438.5מיליון דולר, בהשוואה ל 498.5 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד, המשקף קיטון של כ-12%. בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות בגין הדלק הסילוני (להלן- דס"ל) בסך של כ- 68.1 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל אשתקד (קיטון של כ-33.2%). הקיטון נבע מירידת המחיר האפקטיבי של הדס"ל (הכוללת את תוצאות פעילות הגידור בהן נקטה החברה, כמתואר להלן) אשר קוזזה בחלקה ע"י השפעת הגידול בשעות טיסה בשיעור של 5.1% שבעטיה גדלה כמות הדס"ל הנצרך. שיעור הוצאות הדס"ל מהמחזור ירד מכ-34.1% ברבעון המקביל אשתקד לכ-21.1% ברבעון המדווח.
הרווח הגולמי– הרווח הגולמי של החברה לרבעון המדווח הסתכם בכ-208.8 מיליון דולר והיווה כ-32.3% מהמחזור, ביחס לרווח גולמי של 102.7 מיליון דולר שהיווה כ-17.1% מהמחזור ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הניכר ברווח הגולמי ביחס לרבעון המקביל אשתקד, מקורו בגידול בהכנסות החברה ובירידה חדה בהוצאות ההפעלה של החברה.
הוצאות מכירה – הוצאות המכירה הינן בהיקף דומה לאלו שהוכרו ברבעון המקביל אשתקד ועמדו על כ 52.9 מיליון דולר, ושיעורן מהמחזור ירד מכ-8.9% לכ-8.2%.
הוצאות הנהלה וכלליות – בהוצאות הנהלה וכלליות חל קיטון בשיעור של כ-11% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, זאת בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות השכר, המשוייך ברובו לשער החליפין. שיעור הוצאות הנהלה וכלליות מהמחזור קטן מכ- 4.3% בתקופה המקבילה אשתקד לכ- 3.5% בתקופה המדווחת, בין היתר בשל היות ההוצאות קבועות בעיקרן, ובשל העלייה הניכרת בהכנסות החברה ובהיקף פעילותה.
הוצאות מימון -הוצאות המימון, נטו ברבעון המדווח הסתכמו בכ-6.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-10.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה מיוחסת בעיקר להפרשי שער .
רווח לתקופה – הרווח לפני מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ- 126.5 מיליון דולר (המהווה כ-19.5% מהמחזור) ולאחר מס כ-93.0 מיליון דולר, המהווה כ-14.4% מהמחזור, לעומת רווח לפני מס של כ- 14 מיליון דולר, לאחר מס כ-10.1 מליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד. תוצאה זו נובעת מהגידול בהכנסות החברה והקיטון הניכר בהוצאותיה.
תוצאות תוצאות לתקופה של תשעה חודשים שנסתיימה ביום 30 בספטמבר:
הכנסות מהפעלה – הסתכמו בכ- 1,577.8 מיליון דולר, המשקף קיטון של כ-0.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מנוסעים נותרו בהיקף דומה להיקפן בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הושפעו ממספר מגמות אשר השפיעו בכיוונים מנוגדים. מחד, השפעה מגידול במספר הנוסעים העוברים בנתב"ג, בין היתר בשל השפעה שלילית של מבצע "צוק איתן" על התנועה במהלך 2014. מנגד, הכנסות החברה הושפעו לרעה כתוצאה מירידה במחירי הטיסות, בשל ירידה במחירי הנפט ובשל התגברות התחרות. כמו כן, הכנסות החברה הושפעו לרעה כתוצאה משחיקת שערי חליפין של מטבעות שונים בהם מתבצעות חלק מעסקאות המכר של החברה (בעיקר יורו) ביחס לדולר. ההכנסות מהובלת מטענים קטנו בכ-4.5% בעיקר כתוצאה מירידת המחיר והשפעת שערי החליפין.
הוצאות הפעלה –הסתכמו בכ-1,213.8 מיליון דולר, קיטון של כ-10.9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות עבור דס"ל, שקטנו בתקופה המדווחת בשיעור של כ- 28.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בשל ירידה במחיר האפקטיבי של הדס"ל (הכולל את תוצאות פעילות הגידור בה נקטה החברה) בקיזוז השפעת הגידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל הגידול בפעילות. שיעור הוצאות הדס"ל מהמחזור ירד מ- 33.5% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2014 לכ-24.2% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2015.
רווח גולמי – הרווח הגולמי של החברה בתקופה המדווחת הסתכם בכ-364 מיליון דולר והיווה כ-23.1% מהמחזור בהשוואה לרווח גולמי של 226.6 מיליון דולר שהיוו כ-14.3% מהמחזור בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור ברווח הגולמי מיוחס לשיפור בהוצאות ההפעלה (בעיקר כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל).
הוצאות מכירה – בהוצאות המכירה חל קיטון של כ- 5.1% בתקופה המדווחת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות ההפצה ובשל קיטון בהוצאות השכר בשל התחזקות הדולר. שיעור הוצאות המכירה מהמחזור קטן מכ- 9.6% בתקופה המקבילה של שנת 2014 לכ- 9.2% בתקופה המדווחת.
הוצאות הנהלה וכלליות– בסעיפי הוצאות הנהלה וכלליות חל קיטון של כ-12.9% בין התקופות, זאת, בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות השכר, בשל התחזקות הדולר. שיעור הוצאות ההנהלה וכלליות מהמחזור ירד לכ- 4.3% בתקופה המדווחת מכ- 4.9% בתקופה המקבילה אשתקד.
הוצאות מימון – הוצאות המימון, נטו בתקופה המדווחת הסתכמו בכ-18.5 מיליון דולר בהשוואה ל- 20.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ירידה זו נובעת מקיטון בהפרשי שער.
רווח לתקופה – הרווח לפני מסים בתקופה המדווחת הסתכם בכ-128.4 מיליון דולר (המהווה כ- 8.1% מהמחזור) , לאחר מס כ- 94.3 מיליון דולר, המהווה כ- 6% מהמחזור, לעומת רווח לפני מס של כ- 18.3 מיליון דולר, לאחר מס כ- 13.2 מיליון דולר, בתקופה המקבילה אשתקד, גידול הנובע בעיקרו מהירידה בהוצאות ההפעלה של החברה.
נתונים נוספים ליום 30 בספטמבר 2015:
הנכסים השוטפים של החברה הסתכמו לסך של כ-444.0 מיליון דולר, גידול של כ-155.6 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2014. הגידול נבע מעלייה ביתרות המזומנים, פיקדונות לזמן קצר ולקוחות בשל השפעה עונתית ובשל השיפור בתוצאות הפעילות של החברה.
ההתחייבויות השוטפות של החברה הסתכמו לסך של כ-895.3 מיליון דולר. הגידול בסך של כ- 87.5 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2014 נבע בעיקר כתוצאה מגידול עונתי בהכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, מעליה באשראי לזמן קצר, בעיקר כתוצאה ממימון מקדמות בגין מטוסים בקיזוז קיטון בסעיף מכשירים פיננסיים נגזרים.
הון חוזר working capital –לקבוצה גרעון בהון החוזר בסך כ- 451.3 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 519.3 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2014 (וביחס לגירעון של 465.2 ליום 30 בספטמבר 2014). היחס השוטף של החברה ליום 30 בספטמבר 2015 הסתכם לכ-49.6% לעומת 35.7% ליום 31 בדצמבר 2014. השיפור בהון החוזר נבע בעיקר מגידול ביתרות הנזילות של החברה כתוצאה מהשיפור בתוצאות פעילותיה, ומהשפעה עונתית על סעיפי הרכוש השוטף. הגרעון בהון החוזר כולל שלושה מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת: הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, הכנסות מראש ממועדון הנוסע המתמיד והתחייבויות לעובדים בגין חופשה, אשר צפויה להיות משולמת על פני מספר שנים, אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. סעיפים אלו מושפעים, בין היתר, מהעונתיות של הפעילות ומעיתוי החגים. כמו כן, הגרעון הושפע מהלוואות קצרות מועד עבור רכישת מטוסי 737-900 חדשים שתומרנה בשנה הקרובה להלוואות ארוכות טווח, בעת קבלת המטוסים. לפיכך, חלק מהותי מהגרעון בהון החוזר אינו תזרימי בטווח הקצר.
הנכסים הלא שוטפים – הסתכמו לסך של כ- 1291.9 מיליון דולר, קיטון של כ-1.3 מיליוני דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2014, המורכב מגידול במצבת הנכסים של החברה כתוצאה מקליטת מטוס 737-900ER, החמישי בסדרה ומאידך קיטון הנובע מהוצאות הפחת השוטפות של החברה.
ההתחייבויות הלא שוטפות – הסתכמו לסך של כ-643.7 מיליון דולר, קיטון בסך של כ-18.7 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2014. התמורות העיקריות הינן פירעון הלוואות בקיזוז הלוואה שנתקבלה בחודש מרץ 2015 למימון מטוס 737-900 ומגידול בהתחייבות למיסים נדחים כתוצאה מהרווח לפני מס לתקופה.
ההון של החברה – הסתכם לכ-196.9 מיליון דולר. הגידול בסך של כ- 85.5 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2014 נבע בעיקר מהרווח הנקי לתקופה בסך של כ-94.3 מיליון דולר ובתוספת השפעת המכשירים המגדרים של החברה על קרנות ההון בסכום של כ-20 מ' דולר (בסכום נטו ממס של כ-14.6 מיליון דולר, המורכב מגידול בקרן הון כתוצאה מהעברה לרווח והפסד של כ-56 מיליון דולר כתוצאה מפקיעת נגזרים, בקיזוז קיטון בהון כתוצאה מהפסד שוטף אשר הוכר ישירות בהון החברה בסך של כ-36 מיליון דולר, הנובע מגידול בשווי ההוגן השלילי של המכשירים המגדרים כתוצאה מירידה במחיר הדס"ל בתקופה) וכן מדיבידנד שהוכרז ושולם בתקופה המדווחת בסך של כ-24.7 מיליון דולר.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=73063