יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות בפניה לשר התיירות, התחבורה ולראש הממשלה:" ההסכם במתכונתו הנוכחית יביא נזק יותר מאשר תועלת. זו לא בושה לתמוך במוצר הישראלי ולא כבוד להפקירו
יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות פנה לשרי התיירות והתחבורה ודרכם לראש הממשלה, האחראי על האינטרסים של המדינה וטובת ציבור האזרחים, שלא להביא לפני הממשלה את הצעת ההחלטה לחתום על הסכם השמים הפתוחים עם האיחוד האירופי במתכונתו הנוכחית.
קרני מבהיר כי ההתאחדות תומכת במדיניות השמים הפתוחים. אך ההסכם העומד לחתימה – אינו פועל לטובת ישראל.
הממשלה בוחרת להתעלם מהסכנות הטמונות בהסכם ולהפקיר את עתיד התעופה בישראל.
מצד אחד, בריתות התעופה מסרבות לקבל את החברות הישראליות בשל החרם הערבי ומנגד, עומד לחתימה הסכם מול האיחוד האירופי ללא מנגנון הגנה על התעופה הישראלית.
כל זה עושה המדינה תוך התעלמות מן העובדה הקריטית, שבעת צרה, התעופה הישראלית היא הגשר העיקרי של מדינת ישראל לעולם הרחב.
הציבור מוטעה לחשוב, כאילו מחירי הטיסה יוזלו. המחירים לא ישתנו, מכיוון שבפועל, השמים בישראל כבר פתוחים. כל חברת שכר יכולה לטוס לכאן כבר כיום, ואילו החברות האירופיות המובילות מצמצמות טיסות ומקומות בנתיבים לישראל.
ההסכם במתכונתו הנוכחית, מדגיש קרני, מחייב את ממשלת ישראל לאמץ את חוקי האיחוד האירופי. יש ללמוד מהתנהלות האיחוד האירופי בחתימה על הסכם מקביל עם ארה"ב, ולוודא הגנות מתאימות.
אימוץ חוקי האיחוד האירופי גם יפגע בהכרח בזכויות הצרכן הישראלי, שרבות מהן נחקקו רק בשנים האחרונות ולא יהיו עוד רלוונטיות.לממשלה לא תהיה דרך חזרה מן ההסכם.
הדבר החשוב ביותר עבור הענף והאזרחים הינו קיום שוק תעופה יציב תחרותי, ועל הממשלה להמשיך ולהוסיף חברות תעופה שמעוניינות לטוס לישראל וממנה, כפי שהיא כבר עושה בשנים האחרונות.
הממשלה צריכה גם להוכיח שהאמירות בדבר הצורך להבטיח קיום תעופה ישראלית עצמאית, שהינה תנאי לקיום תחרות מול השוק האירופי המאוחד, מגובות בצעדים ברורים ידועים ומוסכמים ולא כאמירה בעלמא.
הסכם נרחב שמדינה חותמת עליו, צריך לבטא חזון ומדיניות כוללת של המדינה, ולכן נדרש להציג בצידו מתווה ממשלתי מחייב לפיתוח כלכלי ותיירותי – בניית שדות תעופה, חדרי מלון, תשתיות.
עידוד התיירות הנכנסת – שההתאחדות היא חלק ממנה ותומכת בה – חייב לבוא דרך טיפול אסטרטגי בהיצע הסטטי של חדרי מלון ובמחירי הלינה בישראל, שהם מן הגבוהים בעולם, ומהווים המרכיב הבעייתי ביותר ביוקר המוצר התיירותי בישראל.
התאחדות סוכני הנסיעות קוראת לממשלת ישראל:
לא להיכנע לדרישות האיחוד האירופי ולכל סיסמה פופוליסטית;
לבנות נמל תעופה נוסף בנגב ולהפנות תנועה אווירית אליו ואל שדות התעופה באילת ובעובדה;
להשקיע משאבים בבניית בתי מלון חדשים;
להשקיע בפיתוח תשתיות תיירותיות!
ולהגן על התעופה הישראלית!
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78024