קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, מתוך הכנס השנתי המתקיים כעת בכפר המכביה: " מדינת ישראל אינה משקיעה משאבים נכונים בתיירות הישראלית מתוך גישה מעוותת. אנחנו מזמינים את יאט"א לצאת מישראל "
קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, מתוך הכנס השנתי המתקיים כעת בכפר המכביה: "האיחוד האירופאי מבין את חשיבות התיירות לכלכלת המדינה וזאת בניגוד למדינת ישראל שמרכזת את הפעילות בשדה אחד הנשלט על ידי וועדים. מדינת ישראל אינה משקיעה משאבים נכונים בתיירות הישראלית מתוך גישה מעוותת". הוא קורא מתוך הכנס לממשלה "להקים שדה תעופה בנגב, להשקיע בפיתוח כללי של האיזור ולתת מקומות עבודה".
"הגורם היחיד שמוטרד מכל גורם במדינה למצב הצרכן זו ההתאחדות – היא היחידה המשקיעה במהלכים להחזרת כספי לקוחות".
"אנחנו מזמינים את יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) לצאת מישראל. סוכני הנסיעות ייוותרו בשמחה על ה- BSP (מערכת הסליקה המרכזית). אנחנו נסתדר בלי גוף שמחפש להוציא לפועלים בענף את הנשמה כאילו כאן זה מרכז העולם. נמצא דרך לכרטס חברות תעופה זניחות ונסתדר".
"מחירי בתי המלון בישראל הם מהיקרים בעולם. עם מחירים כאלה אי אפשר להביא יותר תיירים לישראל", כך הלין הבוקר (א') קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות בכנס השנתי של ההתאחדות שמתקיים בכפר המכביה. לדבריו, בשנת 2011 מחירי בתי המלון בישראל דורגו במקום השלישי ביוקר המחירים בעולם המערבי וב-2012 דורגו במקום השמיני. "אומנם חל שיפור אך המחירים הגבוהים עדיין הם נושא כאוב", סיכם קרני.
קרני טוען שהבעיה היא לא בפתיחת השמים, אלא בבניית חדרי בתי מלון חד
שים. לדבריו, ההתאחדות מתנגדת להסכם מכיוון שמדובר בהסכם המפקיר את חברות התעופה הישראליות ואת כספי הצרכנים במקרים של קריסת חברות תעופה ואיך עם כל מה שקורה אף אחד לא חושב שצריך לשמור על כספי הציבור. (בשבוע שעבר הייתה זו אירוסוויט האוקראינית שקרסה והותירה ישראלים בלי כרטיסי טיסה). "כל השוק ידע שאירוסוויט עומדת ליפול אבל לא היה מה לעשות. סוכנים המשיכו למכור כרטיסים". עוד אמר: "השמים לישראל כבר פתוחים. הבעיה נמצאת היום במחסור בחדרים בבתי מלון. בשנה האחרונה נבנו רק 400 חדרים בישראל".
לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות: העובדות לאשורן הן שהשמים בישראל כבר פתוחים בפועל. בימים שפשיטות רגל של חברות תעופה הן מחזה נפוץ ולא נדיר, יש מקום שהמדינה תדאג לא רק לאישורי נחיתה והמראה, אלא תבטיח שחברות תעופה זרות שמבקשות לפעול בישראל וליהנות מכספי הצרכן, יערבו לכספיהם של אזרחים אשר נותרים עם כרטיס ריק מול חברת תעופה קורסת.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78515