לואיס גאלגו, מנכ"ל IAG: "המטוסים מהדור החדש יתרמו להחזרת הקיבולת לרמות טרום-מגפה. הם יהיו בין המטוסים החסכוניים ביותר בדלק בצי לטווחים ארוכים ויסייעו בהתחייבותנו לאפס פליטת פחמן עד 2050
על רקע פרסום התוצאות הפיננסיות הטובות שלה למחצית הראשונה של השנה, קבוצת IAG – International Airlines Group הכוללת את חברות התעופה בריטיש איירווייס, איבריה, ויולינג, אייר לינגוס ו LEVEL- הודיעה על החלטתה לממש את אופציית רכישת של 6 מטוסי בואינג B787-10 עבור בריטיש איירווייס ועוד 6 אופציות רכישה בעתיד. בנוסף, IAG תממש גם את אופציית הרכישה של מטוס איירבוס A350-900 לחברת איבריה.
המטוסים יסופקו בשנים 2025 ו-2026 וישמשו את בריטיש איירווייס ואיבריה כדי לחזק את צי המטוסים לטווחים ארוכים. חברת התעופה הבריטית היא חברת התעופה היחידה מקבוצת IAG שלא תעבור השנה את קיבולת 2019. ובכל זאת, יש תקווה שבריטיש איירווייס תמשיך את מגמת ההתאוששות. מנכ"ל חברת התעופה, שון דויל (Sean Doyle), ציין את כוונתו להגדיל את אמון הלקוחות ואת השירות. לדוגמא, החברה החזירה את הגשת כוס התה חינם בטיסות קצרות טווח, לאחר הפסקה של 6 שנים.
בריטיש איירווייס מאמינה במטוסי הדרימליינר והצי כולל את שלושת הדגמים, כולל שניים עשר מטוסי 787-8, שמונה עשר 787-9 ושבעה 787-10. האחרון שבהם הגיע רק בחודש שעבר. לחברה גם 59 מטוסי בואינג 777. לבריטיש גם מטוסי איירבוס A330neo (בחכירה רטובה), 15 מטוסי A350-100 ו-12 מטוסי A380.
IAG גם מגבירה את האמון שלה בציים עתידיים. לדוגמה, היא הסבה 10 אופציות של A320neo למשלוחים מוצקים. מטוסים אלו צפויים להגיע בשנת 2028 ויהוו מטוסים חלופיים לשירותים לטווחים קצרים של הקבוצה.
לואיס גאלגו (Luis Gallego), מנכ"ל IAG, אמר: "המטוסים מהדור החדש יתרמו להחזרת הקיבולת לרמות טרום-מגפה. הם יהיו בין המטוסים החסכוניים ביותר בדלק בצי לטווחים ארוכים ויסייעו בהתחייבותנו להשיג אפס פליטת פחמן עד 2050 . לקבוצה מגוון אפשרויות מימון והיא תבחר את מקור המימון המתאים ביותר בסמוך למועד האספקה" .
מחירו של בואינג 787-10 נרשם על ידי בואינג כ-428.5 מיליון דולר בינואר 2024, וה-A350-900 היה רשום כ-317.4 מיליון דולר במחירון האחרון שפורסם בינואר 2018 על ידי חברת איירבוס . IAG ניהלה משא ומתן על הנחות משמעותיות ממחיר המחירון.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=143034