קבוצת לופטהנזה מזמינה 80 מטוסים חדשים לטווחים קצרים ובינוניים עם אופציה להזמנת 120 מטוסים נוספים. שווי העסקה, 9 מיליארד דולר במחיר מחירון
קבוצת לופטהנזה (Lufthansa Group) מודיעה על רכישת מטוסים הגדולה בתולדותיה. רכישת 80 מטוסים חדשים לטווחים קצרים ובינוניים הכוללים:
*רכישת 40 מטוסי איירבוס A220-300 עם אופציה לרכישת 20 נוספים.
*רכישת 40 מטוסי בואינג 737-8 MAX עם אופציה לרכישת 60 נוספים.
* אופציה לרכישת 40 מטוסים נוספים ממשפחת A320.
ד"ר דטלף קייסר (Dr. Detlef Kayser), חבר הנהלה, צי וטכנולוגיה: "עם הזמנת המטוסים של היום, אנו מאיצים את המודרניזציה של הצי הגדול ביותר בתולדות החברה. זה מגדיל את רשימת ההזמנות שלנו של כ-200 מטוסים ל-280 – בתוספת אופציה לרכישת 120 מטוסים נוספים לטווחים קצרים ובינוניים. בנוסף, ההחלטה לרכוש מטוסי בואינג 737-8 MAX יעניק לנו גמישות רבה יותר לרכישת מטוסים לטווח קצר ובינוני בעתיד. המטוסים האולטרה-מודרניים מציעים לנוסעים נוחות, הם גם שקטים יותר, חסכוניים יותר, יעילים יותר ופולטים עד 30 אחוז פחות CO2 בהשוואה לדגמים הקודמים. הרכישה מדגימה את הכדאיות העתידית והיכולת של חברות התעופה שלנו להשקיע, ומוכיח שאנחנו עומדים באחריותנו להפחית את פליטת הפחמן".
Airbus A220-300
למטוס מהדור החדש יש 148 מושבים וצורך ב-2.5 ליטר דלק לכל 100 קילומטרים/ נוסעים. ה-A220 מיועד לשימוש על ידי חברת התעופה החדשה לופטהנזה סיטי איירליינס ויוצב בקווים קצרים מפרנקפורט וממינכן. המטוס הראשון מתוכנן למסירה ב-2026.
Boeing 737-8 MAX
בואינג 737-8 MAX הוא המשך הפיתוח והדור הרביעי של המטוסים המסחריים הנפוצים ביותר בעולם. המטוס יכלול 190 מושבים במחלקת עסקים ותיירים, ובזכות המנועים היעילים שלו מבית CFM International, יצרוך רק כ-2.2 ליטר ל-100 קילומטרים / נוסעים. המטוס הראשון צפוי להגיע ברבעון השלישי של 2027. מטוסי הבואינג 737 MAX יוצבו באחת מחברות התעופה בקבוצת לופטהנזה וההחלטה על כך תתקבל במועד מאוחר יותר.
משפחת איירבוס A320
לקבוצת לופטהנזה קיימת גם אופציה לרכישת 40 מטוסים נוספים ממשפחת A320. כ-450 מטוסים מהסדרה נמצאים כיום בשירות חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה, מה שהופך אותה מוכנה יותר לפעול בטיסות לטווחים קצרים ובינוניים. 71 מטוסי A320neo ו-A321neo שכבר הוזמנו יסופקו בשנים הקרובות.
רכישת מטוסים חדשים לשם הפחתת CO2
עם הצי הנוכחי של יותר מ-700 מטוסים מסחריים, קבוצת לופטהנזה נוקטת באסטרטגיית המתמקדת ביעילות עלות והפחתת פליטות גזים. בהשוואה לדגמים הקודמים שלהם, למטוסים החדשים בצי קבוצת לופטהנזה יש צריכת דלק נמוכה ב-30 אחוזים ופליטת פחמן נמוכה בהתאם. קבוצת לופטהנזה שואפת לצמצם בחצי את פליטת הפחמן נטו שלה עד 2030 בהשוואה לשנת 2019 על מנת להשיג ניטרליות פחמן עד 2050.
בסביבות 9 מיליארד דולר במחיר מחירון
להזמנות המטוסים שסוכמו היום, בשווי של כ-9 מיליארד דולר במחירי מחירון, לא צפויות להיות השפעה משמעותית על הוצאות ההון של הקבוצה בשנים 2023 ו-2024, התקופה המכוסה בתוכנית הנוכחית לטווח הבינוני. השקעות נטו של בין 2.5 מיליארד אירו ל-3 מיליארד אירו צפויות בשנת 2023. הוצאות ההון ב-2024 צפויות להיות ברמה דומה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=150086