7 מתוך עשרת נתיבי התעופה העמוסים בעולם נמצאים באסיה, 1 בדרום אמריקה, 1 באפריקה ו-1 בדרום מערב פסיפיק. המוביל- סיאול ז'ז'ו, עם 10 מיליון נוסעים בשנה. אחריו- ריאו סאו פאולו, עם 8 מיליון נוסעים בשנה.
סקר של חברת ה- GDS העולמית, אמדאוס, קובע: אסיה מובילה באחוזי הצמיחה בתחום התעופה העולמית כאשר 7 מתוך 10 נתיבי התעופה העמוסים בעולם נמצאים באסיה, 3 מתוכם ביפן. הסקר מתייחס למגמת תנועת הנוסעים בעולם משנת 2010 ל-2011 בין יעד המוצא והיעד הסופי ללא קשר למספר חניות ביניים.
1. סיאול – ז'ז'ו – 10 מיליון נוסעים בשנה
2. ריאו – סאו פאולו ברזיל – 8 מיליון נוסעים בשנה
3. אוסקה – טוקיו
4. סאפורו – טוקיו
5. מלבורן – סידני
6. פוקואוקה – טוקיו
7. בייג`ין – שנחאי
8. הונג קונג – טאיפיי
9. קפטאון – יוהנסבורג
10. מומבי – דלהי
גידול תנועת הנוסעים בעולם בין 2010 ל-2011 נרשמה במדינות:
1.צ'ילה – גידול של 21%
2.בברזיל – 17%
3.פיליפינים – 15%
4.רוסיה – 15%
5.סעודיה – 15%
6.טורקיה – 15%
7.הודו – 13%
8.וייטנאם – 12%
9.אינדונזיה – 11%
מספר הנוסעים בסין צמח ה- 19 מיליון נוסעים נוספים בין השנים 2010 – 2011, בברזיל 12 מיליון, הודו 8 מיליוןו ברוסיה 6 מיליון. אינדונזיה היא שוק התעופה ה-5 בעולם עם צמיחה של 5 מיליון נוסעים בשנה.תנועת הנוסעים בין אסיה לאירופה ובין אסיה לצפון אמריקה צמחה ב- 9%, לעומת זאת תנועת הנוסעים בין אסיה והמזרח התיכון צמחה ב-6% והגיעה ל-38 מיליון נוסעים בשנה.
נתיבי הטיסה בין צפון אמריקה לאירופה נותרו העמוסים ביותר עם 60 מיליון נוסעים. אחריהם נתיבי הטיסה בין אסיה לאירופה עם למעלה מ- 53 מיליון נוסעים. מספר הנוסעים בין אמריקה הלטינית לצפון אמריקה הסתכמה בכ-47 מיליון נוסעים.
כ-50% מכלל הנוסעים בין אסיה – אירופה וצפון אמריקה החליפו מטוס לפחות פעם אחת במהלך המסע.