דייב קנור, נציג רשות התעופה הפדרלית האמריקנית (FAA) ,באירופה, בביקורו היום (ב') בנתב"ג:" כל ההמלצות שהועלו בדו"ח הארגון משנת 2007 וההמלצות לשדרוג הבטיחות בוצעו במלואן ומעבר לכך"
נציג רשות התעופה הפדרלית האמריקנית ( FAA ) באירופה, דייב קנור ( DAVE KNOR ) , ערך היום (ב') ביקור בנתב"ג בו הוצגו לפניו הפרויקטים שבוצעו בארבע השנים האחרונות לשדרוג הבטיחות.
בין השאר סקר נציג ה FAA את התשתיות האוויריות ואמר כי " מודל התפעול של המטוסים בנתב"ג והפעלת מסלול 21 כמסלול נחיתות הינה הפתרון האידיאלי בהיבטי בטיחות והיעילות התפקודית של נתב"ג".
עוד סקר נציג ה -FAA אירופה את דו"ח הארגון משנת 2007 וההמלצות לשדרוג הבטיחות וציין כי "כל ההמלצות אשר הועלו בדוח בוצעו במלואן ומעבר לכך".
דייב קנור נפגש בישראל עם בכירים בתחום התעופה ביניהם גיורא רום מנהל רת"א וסמנכ"ל מבצעים ברשות שדות התעופה אודי ברעוז לסקירה על המצב הבטיחותי התעופתי בישראל בכלל ובנתב"ג בפרט.
ביום חמישי(29.5) בוצעה נחיתה היסטורית ראשונה על מסלול 21 ובכך הגיע לסיומו פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג ונפתח באופן מדורג מסלול 21 המאפשר נחיתות מצפון במקביל ובו זמנית להמראות על מסלול 26 מערבה בהפרדה בטיחותית מלאה בין מטוסים ממריאים ל מטוסים נוחתים.
מטרת פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הינה בראש ובראשונה הגברת הבטיחות והפרדה בין מטוסים ממריאים לנוחתים, הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג וחלוקת רעש באופן מאוזן יותר בין ישובי הסביבה. בפרויקט הושקעו כמיליארד ₪ מתקציב רש"ת.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75634