מרבית חברות התעופה הזרות חישבו מסלול מחדש והחליטו לדחות את חידוש הטיסות לישראל. חלקן לסוף השנה וחלקן גם לשנה הבאה
מרבית חברות התעופה הזרות חדלו לטוס לישראל בימים הראשונים של מלחמת 'חרבות ברזל' והדבר ניכר במספר הנוסעים העוברים בנתב"ג –ממוצע יומי של כ-14,000 נוסעים בכ- 80 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות (בשבוע האחרון). אי חזרתן של חברות התעופה לישראל קשור לביקושים לטיסות לישראל וממנה, אך גם לעלויות הביטוח הגבוהות שהן נדרשות לשלם.
חברות תעופה, שעד לפני תחילת המלחמה דורגו ברשימת החברות המובילות בנתב"ג הודיעו על עיכוב בחידוש טיסותיהן לישראל:
וירג'ין אטלנטיק – עד ה-7 בדצמבר 2023.
גאלף אייר – עד ה- 9 בדצמבר 2023.
יונייטד איירליינס – עד ה-16 בדצמבר לניוארק. וושינגטון, סן פרנסיסקו ושיקגו עד ה-8 בינואר 2024.
אייר פראנס – KLM – עד ה-18 בדצמבר 2023.
אייר סיישל – עד ה-06 בינואר 2024.
ITA AIRWAYS – עד ה-7 בינואר 2024.
אייר אירופה – עד ה-7 בינואר 2024.
ריינאייר – עד ה-8 בינואר 2024.
דלתא איירליינס – עד ה-5 בפברואר 2024.
קוריאן אייר – עד ה-29 בפברואר 2024.
אמירייטס – עד תאריך לא ידוע.
חברות התעופה הזרות המפעילות טיסות לישראל:
אתיחאד , פליי דובאי, אוזבקיסטן איירווייס, היינאן איירליינס ובלו ביירד.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=148719