שרת התחבורה בוועידה השנתית לתחבורה ותשתיות, שנערכה היום (ד') בראשון-לציון. "נתב"ג יגיע בקרוב לקצה גבול הקיבולת ולכן אני תומכת בהקמת שדה תעופה משלים בנבטים"
"מדינת ישראל חייבת להתחיל מיידית בהקמת שדה תעופה משלים, כדי לעמוד בביקושים לטיסות ההולכים וגדלים", כך אמרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, בוועידה ראשונה מסוגה לתחבורה ותשתיות, שנערכה היום (ד') בראשון-לציון בהובלת מנכ״ל משרד התחבורה, משה בן זקן, ובשיתוף יו״ר המרכז לשלטון מקומי, חיים ביבס וי״ור המרכז למועצות אזוריות, שי חג׳ג׳ ובהשתתפות סגן שרת התחבורה , ח״כ הרב אורי מקלב, מנכ"לי חברות התשתית ויחידות הסמך של משרד התחבורה, בהם: נתיבי ישראל, רכבת ישראל, חוצה ישראל, נתיבי איילון וחברת נת"ע ,מוריה ,שדה התעופה הנמלים, שמ״ט, רלב״ד וגורמי המקצוע במשרד התחבורה, ולמעלה מ-100 ראשי ומנכ״לי רשויות ומועצות אזוריות מכל קצוות הארץ.
לדברי השרה רגב, "נתב"ג יגיע בקרוב לקצה גבול הקיבולת ולכן אני תומכת בהקמת שדה תעופה משלים בנבטים, עם זאת, בהתאם להחלטת רה"מ אנחנו מקדמים תכנון של שדה תעופה משלים גם ברמת דוד וגם בנבטים שדעתי כבר נאמרה מספר פעמים שעדיפות לשדה ראשון בנבטים. במקביל אנו מקדמים את הרחבתו של נתב"ג, כך שיוכל להכיל ארבעים מיליון נוסעים בשנה".
השרה רגב ציינה כי במהלך המלחמה עברו בנתב״ג 13 מיליון נוסעים, למרות האתגרים של המלחמה, משרד התחבורה הצליח לשמור על שמים פתוחים במהלך כל המלחמה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר. שרת התחבורה הדגישה, כי למרות המלחמה, נפתחה בחודש האחרון חברת תעופה ישראלית בנוסף לחברת ארקיע וישראייר שגם הן מרחיבות את פעילותן לארה"ב.
שרת התחבורה הזהירה את ראשי הערים להימנע מחתימת הסכמי גג, טרם החתימה על הסכמי גג תחבורתיים. "רשות מקרקעי ישראל ומשרד הבינוי והשיכון, צריכים לתת מענה כלכלי לנושאי תחבורה בבניה של מקומות מגורים, מרכזי תעסוקה ואזורי תעשייה. אין לנו אפשרות לתת מענה בדיעבד. צריך לפעול ראייה מערכתית", הבהירה.
במהלך דבריה בוועידה, שרת התחבורה התייחסה לנושא מס הגודש והודיעה באופן חד משמעי כי כל עוד לא תהיה תחבורה ציבורית ראויה, הכוללת תדירות גבוהה של אוטובוסים, רכבות קלות וכבדות, בחיבוריות וקישוריות גבוהה, היא תתנגד להחלת מס גודש שיפגע בעיקר באנשי הפריפריה ויקשה עליהם להגיע למרכזי התעסוקה, הבילוי והפנאי במרכז הארץ.
השרה הדגישה בפני ראשי הרשויות, כי בתקציב 2025 ניתנו תקציבים גדולים לנושא תחבורה ציבורית, במסגרתם יופעלו לראשונה שבעה קווי BRT (מטרוניות) חדשים וציינה כי בקרוב משרד התחבורה יחל בפיילוט ראשון להפעלת רכבת על גלגלים בין שדה התעופה רמון לאילת ובין צומת תפוח למסוף רחלים, "רק בעזרת תחבורה ציבורית יעילה ומהירה נצליח לגרום לאנשים לוותר על הרכב", הדגישה השרה רגב.
סגן השרה, אורי מקלב, אמר בדבריו בוועידה כי, "משרד התחבורה מלווה את אזרחי ישראל ממתי שהם יוצאים מהבית עד שהם חוזרים, אני רוצה להוסיף שהמשרד מלווה את האזרחים עוד לפני שהם יוצאים מהבית, כדי שידעו מה ללבוש ואיך להתארגן יש להם את השירות המטאורולוגי. גם לרשויות המקומיות יש חלק גדול בליווי האזרחים, ולכן האתגר הוא גדול, ואני באמת רוצה לציין את השיתוף הפעולה המיוחד שיש בין משרד התחבורה לרשויות המקומיות. יש לרשויות המקומיות עדיפות ראשונה במשרד התחבורה".
יו״ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות, חיים ביבס, הודה במהלך הוועידה לאנשי משרד התחבורה, על שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות ואמר כי, “השותפות בין משרד התחבורה, החברות הממשלתיות והשלטון המקומי היא המפתח לקידום תחבורה בטוחה, מתקדמת ונגישה", ביבס הדגיש כי "השלטון המקומי ומשרד התחבורה חולקים חזון זהה – חיבור המדינה מקריית שמונה ועד אילת, קישור התחבורה הציבורית מהפריפריה למרכז, ושיפור איכות החיים של כל אזרח".
יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', הדגיש בדבריו את החשיבות של הגמישות תכנונית שתעניק את המענה הייחודי לכל יישוב, לצד שילוב של חדשנות טכנולוגית בעולמות התחבורה. חג'ג' ציין את החשיבות של שיתוף הפעולה עם השלטון המקומי במאבק בתאונות הדרכים.
בוועידה, שנערכה בהשתתפות מנהלי חברות הממשלתיות, נציגי משרדי הממשלה וגופי התכנון, נערכו מספר פאנלים בנושאי חדשנות טכנולוגית, תכנון תשתיות חכם, תחבורה חכמה וניהול תנועה חכם. לצד דיונים בנושא דרכי עבודה משותפות, יצירת ערוץ הידברות פתוח בין משרד התחבורה והחברות הממשלתיות ובין ראשי הרשויות, והסרת חסמים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=168613