קבוצת לופטהנזה זכתה במקום הראשון בתחום הטכנולוגי בתחרות שקיים המגזין היוקרתי איירליין ביזנס. המגזין ציין לשבח בין השאר את מערכת הטקסיבוט, פרי פיתוחו של לופטהנזה טכניק והתעשייה האווירית
קבוצת לופטהנזה ממשיכה לגרוף פרסים על השקעותיה בחידושים טכנולוגיים ולאחרונה זכתה במקום הראשון בתחום הטכנולוגיה בתחרות שקיים המגזין היוקרתי אירליין ביזנס.
הפרס ניתן לקבוצת לופטהנזה לציון ההישגים בתחום החדשנות הטכנולוגית של לופטהנזה טכניק. חטיבה זו היא חברת בת של הקבוצה ונחשבת למובילה עולמית בתחום תחזוקה ושיפוצים של מטוסים. הפרס הוענק בתחילת השבוע, בטקס חגיגי בלונדון, למר סאדיק גילאני המשמש כסגן נשיא בכיר לענייני אסטרטגיה עסקית.
"אנו גאים לקבל את הפרס המבטא הוכחה למחויבותה של קבוצת לופטהנזה לפיתוח פתרונות חדשניים פורצי דרך התורמים הן להישגים כלכליים והן לשמירה על איכות הסביבה. אנו נמשיך להשקיע באמצעים ובשיטות, שיאפשרו לנו לפתח פתרונות יעילים וחדשניים לאתגרים שונים ובראשם, צמצם צריכת הדלק. קבוצת לופטהנזה כמובילה בתחום התעופה הגלובלית, תמשיך להיות חלוצה וחדשנית ולשמש כמופת לתעשייה", ציין גילאני.
וועדת השופטים של המגזין נימקה את החלטתה למתן הפרס ללופטהנזה, וציינה, בין השאר, כי הקבוצה מתמידה להשקיע בפתרונות הטכנולוגיים שהיא מפתחת, אשר בזכותם ניתן לחסוך בצריכת דלק ובכך לסייע לאיכות הסביבה.
מקס קינגסלי-ג'ונס עורך המגזין אירליין ביזנס, אמר במהלך הטקס כי "ככל שגוברת התחרות והאילוצים הכלכליים בתעשיית התעופה, וככל שמחירי הדלק הגואים מקשים על פעילות עסקית רווחית ובת קיימא לאורך זמן, כך עולה חשיבותה של מנהיגות כתנאי להמשך שגשוג ופיתוח התעשייה. לופטהנזה תמיד ניצבת ב"חוד החנית" כאשר מדובר בחדשנות."
חברי הוועדה ציינו לשבח את מערכת הטקסיבוט החדשנית, פרי שותפותן של לופטהנזה טכניק והתעשייה האווירית, המציגה תפיסת הפעלה חדשה בתחום מערכות ההסעה למטוסים מסחריים (צרי ורחבי גוף).
הטקסיבוט היא מערכת חצי רובוטית המבוקרת על ידי הטייס, שנועדה להסיע מטוסים משרוול נמל התעופה למסלול ההמראה ללא שימוש במנועי המטוס. תפיסת התכנון של הטקסיבוט, יחד עם הקשר החדשני עם הטייס, זכו בציון לשבח לחדשנות בתצוגת "אינטראיירפורט" שנערכה במינכן באוקטובר 2011.
מנועי המטוסים המסחריים יעילים מאד בטיסה בגובה רב, אולם יעילותם פוחתת כאשר הם מסיעים על הקרקע. במהלך ההסעה הם שורפים כמויות גדולות של דלק, פולטים כמות גדולה של דו-תחמוצת הפחמן, הם מועדים לנזקים של אובייקטים חיצוניים, ויוצרים רעש רב בנמלי האוויר ובסביבתם. השימוש בטקסיבוט יפחית את הרעש ויצמצם את כמות הגזים הרעילים הנפלטים מהמנועים.
הטקסיבוט מספק פתרון כלכלי ויעיל להסעת המטוס על הקרקע על ידי שימוש במנועים היברידיים, הפועלים על דיזל וחשמל, במקום להפעיל את מנועי המטוס ולשרוף דלק סילוני.
כמו כן, חברי הוועדה התרשמו מהשימוש בצבעים בתמהיל חדשני לצביעת וציפוי מטוסי לופטהנזה מדגם איירבוס 340 A אשר עשויים לחסוך בצריכת דלק סילוני במהלך הטיסה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77438