לופטהנזה ואיתיחאד יריבות גדולות בעבר, סיפור אהבה בהווה. בפעם הראשונה הסכם קוד שר בין שתי קבוצות תעופה ענקיות, במספר קווים החל מינואר 2017, כפוף לאישור הרגולטורים
חתימת הסכם החכירה הרטובה (מטוס וצוות) בין קבוצת לופטהנזה לאייר ברלין (איתיחאד מחזיקה 29% ממניותיה) על 38 מטוסים עבור חברות הבת אירו ווינגס (33 מטוסים) ואוסטריאן איירליינס (5 מטוסים), היוותה פתיח לתוכנית גרנדיוזית נוספת.
מדובר בהסכם קוד שר בין קבוצת לופטהנזה לקבוצת איתיחאד איירווייס, שעקב בצד אגודל, משתלטת על חברות תעופה אירופאיות. במסגרת ההסכם, קבוצת התעופה הגרמנית תציב את שתי אותיות הקוד "LH" בשתי טיסות יומיות ישירות בין אבו דאבי לפרנקפורט ובין שתי טיסות יומיות בין אבו דאבי למינכן. מנגד חברת איתיחאד איירווייס תציב את הקוד "EY" בטיסות ארוכות הטווח של לופטהנזה מפרנקפורט לריו דה ז'נרו (ברזיל) ובוגוטה (קולומביה).
ג'יימס הוגאן (James Hogan), נשיא ומנכ"ל קבוצת התעופה איתיחאד, אמר: " אנו רואים בגרמניה שוק אסטרטגי מרכזי עבור קבוצת איתיחאד והקשר עם קבוצת לופטהנזה מסמן את השלב הבא למחויבותנו לקבוצת התעופה המובילה באירופה. לופטהנזה זוכה להערכה רבה ברחבי תבל ואנו מאוד מרוצים לעבוד יחד לטובת לקוחותינו. כבעלי מניות בחברת אייר ברלין אנו תומכים באופן מוחלט בהסכם החכירה של 38 מטוסי החברה לקבוצת לופטהנזה".
קרסטן שפור ( Carsten Spohr (, יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל קבוצת לופטהנזה אמר: " אנו שמחים לשתף פעולה עם קבוצת איתיחאד . הסכם החכירה הרטובה עם אייר ברלין יוסיף להרחבת פעילותה של אירו ווינגס ומנגד הסכם הקוד שר יציע לקהל לקוחותינו הטבות נוספות בקווי תעופה רבים".
לקבוצת איתיחאד (EAG) , חברת התעופה הלאומית של איחוד האמירויות הערביות, מניות בחברות התעופה: אייר ברלין, אייר סרביה, אייר סיישל, אליטליה, ג'ט איירווייס, וירג'ין אוסטרליה ודרווין איירליינס השוויצרית. מפעילה טיסות לכ- 110 יעדים באמצעות צי ענק של 120 מטוסים והזמנה ל-204 מטוסים נוספים.
סיפור האהבה החדש לא מפתיע נוכח העובדה שחברות התעופה הסדירות יעשו הכל במטרה לבלום את התפשטותן של חברות הלאו קוסט, שנוגסות יום אחר יום נתחים מהעוגה הגלובלית בטיסות האזוריות, אך לאט ובטוח גם פוזלות לעבר טיסות ארוכות טווח.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71048