במספרי הנוסעים מנתב"ג לרמון נרשמה ירידה של 26% לעומת התנועה מנתב"ג ושדה דב ביולי שעבר
![טרמינל 1 לטיסות בינלאומיות יוצאות. 250 אלף נוסעים ביולי. צילום עירית רוזנבלום יולי בנתב"ג: עליה של 5.6% בתנועת הנוסעים לכ-2,6 מיליון](https://www.ias.co.il/wp-content/uploads/thumbs/טרמינל-אחד-לטיסות-בינלאומיות-יוצאות.-צילום-עירית-רוזנבלום-39360b4hz4fhphvw0ext6o.jpg)
מנתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) לחודש יולי עולה, כי במהלך החודש שעבר עברו בנתב"ג סך הכל 2,634,980 נוסעים ב-17,423 תנועות מטוסים בטיסות בינלאומיות ופנים-ארציות.
תנועת הנוסעים הבינלאומית עמדה על 2,548,744 נוסעים ומגלמת עליה של 5.65% לעומת יולי 2018. תנועת המטוסים הבינלואמית עמדה על 16,426 תנועות ומגלמת עליה של כ-3% בהשוואה לשנה שעברה.
בטרמינל 3 עברו ביולי 2,298,965 נוסעים בתנועות בינלאומיות ובטרמינל 1 המשמש עבור נוסעים בינלאומיים יוצאים בלבד, עברו ביולי 249,779 נוסעים – עליה של 16%.
![](https://www.ias.co.il/wp-content/uploads/2019/08/תנועות-נוסעים-בטיסות-בינלאומיות-מתחילת-השנה.-מקור-רשות-שדות-התעופה.jpg)
בטיסות הפנים-ארציות עברו ביולי בנתב"ג 86,236 נוסעים לעומת 41,318 ביולי 2018 – עליה של 108,71%.
חברות התעופה הישראליות הטיסו במהלך יולי 871,737 נוסעים המהווים 34.2% מכלל הנוסעים שעברו בנתב"ג – עליה של 6.29% לעומת יולי שעבר.
חברות התעופה שתרמו במידה הרבה ביותר לגידול בחודש יולי בתנועת הנוסעים הן אל על, וויזאייר וריינאייר.
![](https://www.ias.co.il/wp-content/uploads/2019/06/מטוס-הדרימליינר-העשירי-של-אל-על-הנקרא-אילת2.-צילום-יוחאי-מוסי.jpg)
אל על הובילה ואף צמחה מעט
לפי דירוג החברות, את הטבלה הובילה בחודש יולי חברת אל על עם 632,513 נוסעים – עליה של 4.6% אם גם ירידה בפלח השוק שלה ל-24.8% מ-25%; אחריה ארקיע עם 129,5 נוסעים – עליה של 16%; במקום השלישי וויזאייר עם 121,502 נוסעים – עליה של 18%; במקום הרביעי ישראייר עם 109,259 נוסעים – עליה של 5.4%; במקום החמישי טורקיש איירליינס עם 105,621 נוסעים – עליה של 13% ובמקום השישי איזי ג'ט עם 92,333 נוסעים עליה של 13%.
היעד בעל נפח התנועה הגבוה ביותר ביולי היה נמל התעופה איסטנבול, אליו וממנו טסו 97,236 נוסעים – עליה של 10.73% לעומת יולי שעבר.
המדינה בעלת נפח הפעילות הגבוה ביותר היתה טורקיה, עם 239,998 נוסעים המהווים 9.41% מכלל הפעילות. טורקיה ידועה בהיותה יעד לטיסות המשך רבות. אחריה ביעדים שהיו מבוקשים ביותר על ידי הישראלים: יוון, ארצות ברית, איטליה, צרפת, רוסיה, גרמניה ובריטניה.
מבין המדינות המובילות, העליה הגבוהה ביותר לעומת יולי שעבר נרשמה בתנועת הנוסעים לקפריסין (101 אלף נוסעים – עליה של 38.6%), טורקיה (עליה של 8%) וארצות הברית (3.53%).
![](https://www.ias.co.il/wp-content/uploads/2019/01/נמל-התעופה-רמון-של-דני.jpg)
החודש הראשון לפעילות רמון ללא שדה דב
חודש יולי סימן את החודש הראשון שבו שדה התעופה דב בתל אביב נסגר סופית. לפי הנתונים, טסו מטרמינל 1 בנתב"ג ביולי לנמל התעופה אילת-רמון 85,582 נוסעים לעומת 39,928 נוסעים לאילת בשנה שעברה (לנמל התעופה הישן בתוך העיר) – עליה של 114,3%. במצטבר, בין ינואר-יולי 2019 טסו לרמון מנתב"ג 353,283 נוסעים, המהווים עליה של 4% לעומת ינואר-יולי שעבר.
עם זאת, ביולי אשתקד נרשמו 116.6 אלף תנועות נוסעים משדה דב ומנתב"ג ביחד לשדה התעופה באילת, כך ש-85,5 אלף הנוסעים מנתב"ג ביולי השנה מהווים ירידה של 26% במספר תנועות הנוסעים (הלוך וחזור) בטיסות הפנים ארציות לרמון.
חברות התעופה הישראליות רשמו אף הן גידול בתנועות הפנים-ארציות. בחודש יולי הטיסה ארקיע 57,873 נוסעים לעומת 27,639 נוסעים ביולי 2018 – גידול של 109%. ישראייר הטיסה 28,329 נוסעים לעומת 13,072 ביולי אשתקד – עליה של 116%.
בתנועת הפנים המצטברת של ינואר-יולי, רשמה ארקיע עליה של 10% ואילו ישראייר רשמה ירידה של 10%.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=98589