מדו"ח שפורסם ע"י ארגון יאט"א עולה כי בשנת 2034 מספר הנוסעים בעולם יגיע ל-7.3 מיליארד, צמיחה שנתית ממוצעת של 4.1%. במאה השנים הראשונות לתעופה נרשמו כ-65 מיליארד נוסעים. כמה זמן יידרש להטיס 65 מיליון נוסעים נוספים ? איזו מדינה תכבוש את שוק התעופה העולמי בעוד 20 שנה?
ארגון יאט"א (ארגון התחבורה האווירית הבינלאומי) פרסם תחזית למספר הנוסעים בעולם ב-20 השנים הקרובות, שיגיע בשנת 2034 ל-7.3 מיליארד נוסעים, צמיחה שנתית ממוצעת של 4.1% ויותר מכפול מספר הנוסעים השנה, 3.3 מיליארד נוסעים.
נקודה מעניינת בדו"ח היא תחזית שמספר הנוסעים בסין יעבור את זה של ארה"ב ויהפוך לגדול בעולם בשנת 2030. בשנת 2034 יגיע מספר הנוסעים לסין,ממנה ובתוך המדינה ל-1.3 מיליארד נוסעים, 856 מיליון יותר מאשר ב-2014 עם שיעור צמיחה שנתי ממוצע של 5.5% לעומת זאת מספר הנוסעים לארה"ב, ממנה ובתוך המדינה יגדל בשיעור ממוצע של 3.2% בשנה ויגיע ל-1.2 מיליארד נוסעים בשנת 2034, 559 מיליון יותר מאשר ב-2014.
מצעד המובילות בעולם במספר נוסעים בשנת 2034: סין- 856 מיליון נוסעים נוספים, ארה"ב-559 מיליון נוסעים נוספים, הודו – 266 מיליון נוסעים נוספים,אינדונזיה -183מיליון נוסעים נוספים וברזיל -170 מיליון נוסעים נוספים.
שמונה מתוך עשרת השווקים המתפתחים בעולם במספר הנוסעים, יהיו באפריקה: הרפובליקה המרכז-אפריקאית , מדגסקר, טנזניה, בורונדי וכווית, נמנים בין חמשת הראשונים.
יעדי אסיה ודרום אמריקה יחוו את הצמיחה המהירה ביותר בעקבות הצמיחה הכלכלית והדמוגרפית באזורים אלו: טיסות פנים בפקיסטן, כווית- תאילנד, איחוד האמירויות – אתיופיה, קולומביה-אקוודור עם אחוזי צמיחה בשיעור של לפחות 9.5% לעומת אינדונזיה- מזרח טימור עם צמיחה בשיעור של 14.9%.
"זה מרגש לחשוב שבעוד עשרים שנה מספר הנוסעים בעולם יהיה יותר מכפול ויעניק הזדמנויות כלכליות עבור מיליוני אנשים. כיום התעופה העולמית מספקת 58 מיליון מקומות עבודה ו"מגלגלת" סכום של 2.4 מיליארד דולר. בעוד עשרים שנה תעשיית התעופה תספק 105 מיליו מקומות עבודה ו"תגלגל" 6 מיליארד דולר, דברי טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א.
"אנשים יכולים לטוס כל עוד מחירי כרטיסי הטיסה סבירים וקווי תעופה יכולים לגדול כאשר ממשלות ינקטו במדיניות "שמים פתוחים". זה מעגל קסמים חיובי. הגדלת קווי תעופה מפתחת את כלכלת המדינות וכלכלה בריאה דורשת יותר קווי תעופה.התחזית הזו היא פוטנציאל גדול עבור כל הממשלות, כולל בעלי עניין בתחום התעופה, הוסיף טוני טיילר.
תעשיית התעופה מכירה בהשפעה שיש לה על איכות הסביבה והיא מחויבת לצמצם את פליטת הגזים. בשנת 2009 הוסכם על 3 יעדים שיבטיחו את זה:
-ירידה בשיעור שנתי של 1.5% בצריכת הדלק.
-ירידה בשיעור של 50% בפליטת הגזים עד שנת 2050 לעומת 2005.
-סינון פליטת הגזים דרך פחם טבעי יגדל החל משנת 2020.
"אחרי מאה שנה של גידול במספר הנוסעים שהגיע ל-3.3 מיליארד השנה, תעשיית התעופה תייצר צמיחה כלכלית גדולה יותר והזדמנויות תרבותיות וחינוכיות. במאה השנים הראשונות טסו כ-65 מיליארד נוסעים ו-65 מיליארד נוסעים נוספים יצטרפו ב-20 השנים הקרובות", סיכם טיילר.