על פי נתוני יאט"א רווחי חברות התעופה ב-2013 בעליה אך בקצב איטי יותר מהצפוי, שיסתכם ב-11.7 מיליארד דולר, בעקבות החלשות חלק מהשווקים באסיה ועליה במחירי הדלק הסילוני
רווחי חברות התעופה ב-2013 הצטמצמו ב-8% (כמיליארד דולר),בניגוד לציפיות, לסכום של 11.7 מיליארד דולר בעקבות החלשות השווקים בחלק מאזורים באסיה , ירידת הביקוש בהובלת מטענים ועלייה במחיר הדלק . הכנסות חברות התעופה ב-2013 הסתכמו ב- 708 מיליארד דולר.
2013 חיובית יותר בהשוואה לאשתקד. ב-2012 רווחי חברות התעופה הסתכמו רק ב-7.4 מיליארד דולר.מגמת הצמיחה אמורה להמשיך גם 2014 כאשר הצפי הוא רווח נקי של 16.4 מיליארד דולר והשנה המוצלחת השנייה במאה האחרונה אחרי 2010 בה נרשם רווח שיא של 19.2 מיליארד דולר.
טוני טיילר, מנכ"ל יאט"א:"בסה"כ המגמה היא חיובית ובמגמת שיפור, אך איטית יותר מהצפוי. אנו אופטימיים יותר לגבי 2014 עם צפי לרווח כפול בהשוואה ל-2012. הצמיחה בשווקים המתעוררים, הודו, ברזיל וסין היו איטיים יותר מהצפוי".
בנוסף אמר טיילור שהוא מודאג מניסיון הממשל האמריקני לבלום את מיזוג חברות התעופה יו אס איירווייס ואמריקן איירליינס וסותר את כללי הרגולציה של התחבורה האווירית.
התחזית לאסיה, שמהווה את האזור המוביל בתעשיית התעופה העולמית, קיצוץ של שליש מהרווחיות לסכום של 3.1 מיליארד דולר וזאת למרות ששוק התעופה הסיני בטיסות פנימיות והצמיחה המוניטארית היפנית בתנופת עלייה. קיימת צמיחה איטית, לעומת זאת בתנועה הבינלאומית.
כמו כן, הצפי לצמיחה בתנועת המטענים מסתכמת ב-0.9% בלבד בהשוואה לתחזית צמיחה של 1.5% ובהשוואה לעלייה בתנועת הנוסעים של 5%.