ישראל ותאילנד חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ותאילנד, להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. על פי ההסכם החדש תוכל כל מדינה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים
בשורה לטסים למזרח הרחוק. ישראל ותאילנד חתמו על הסכם תעופה חדש, המאפשר לחברות תעופה נוספות של ישראל ותאילנד, להפעיל טיסות סדירות בין שתי המדינות. כך הודיע היום שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ.
הסכם התעופה נחתם בבנגקוק, בתום שיחות תעופה שהתקיימו בין רשויות התעופה האזרחיות של ישראל ותאילנד. לדברי כץ, ההסכם יעודד תחרות בטיסות הישירות בקו תל אביב- בנגקוק ויאפשר פתיחת קווים חדשים ליעדים נוספים בתאילנד.
על פי ההסכם תוכל כל מדינה להפעיל עד 28 טיסות שבועיות סדירות ללא הגבלת קיבולת או סוגי המטוסים, זאת לעומת 8 טיסות שבועיות המופעלות כיום על ידי חברת אל על. יצוין, כי תאילנד היא אחד היעדים המועדפים כיום על הנוסעים הישראלים.
ההסכם החדש, מאפשר גם שיתופי פעולה מסחריים בין חברות תעופה של שני הצדדים וכן אפשרות להסכמי "קוד שייר", בין מובילים מישראל ומתאילנד למובילים ממדינות שלישיות.
השר כץ ציין, כי חתימת ההסכם מתבצעת במסגרת יישום הליך הליברליזציה בענף ההובלה האווירית. כחלק ממהלך כולל של פתיחת השמים לתחרות. לדבריו הרחבת התחרות לחברות תעופה נוספות תביא לגידול משמעותי במספר הנוסעים ולהוזלה של תעריפי הטיסה, הוסיף כץ.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71114