על פי נתוני רש"ת, בשנת 2022 עמד סך היקף הנסיעות מנתב"ג על כ- 1.3 מיליון נסיעות. בשנת 2019, שהיתה שנת השיא האחרונה ערב הקורונה, היקף הפעילות עמד על למעלה מ- 1.7 מיליון נסיעות
רשות שדות התעופה (רש"ת) הודיעה על זכייתה של חברת "ג'י טי גטאקסי סרוויסס ישראל בע"מ", הפועלת תחת המותג Gett, במכרז להפעלת שירות המוניות מנתב"ג לכל חלקי הארץ. תקופת ההתקשרות הינה לתקופה של ארבע שנים ולרש"ת שמורה אופציה להאריך את ההתקשרות לתקופה של ארבע שנים נוספות. בדומה לקיים בנמלי תעופה בינלאומיים אחרים, שירות המוניות הפועל תחת זיכיון נועד לאפשר לנוסעים שירות זמין, אמין ותחת פיקוח.
על פי נתוני רש"ת, בשנת 2022 עמד סך היקף הנסיעות מנתב"ג (מזדמנות, מוזמנות, שירות ועוד) על כ- 1.3 מיליון נסיעות. בשנת 2019, שהיתה שנת השיא האחרונה ערב הקורונה, היקף הפעילות עמד על למעלה מ 1.7 מיליון נסיעות. המכרז בו זכתה Gett נועד להבטיח כי הנוסעים מנתב"ג יהנו מרמת שירות וזמינות גבוהה.
בהתאם לתנאי המכרז, על החברה הזוכה יהיה להפעיל, לנהל ולפקח על מערך שירות המוניות. זאת תוך שהיא מעניקה לנוסעים שירות מיטבי בהתאם למדדי רמת השירות שנקבעו במכרז. במסגרת זו Gett תצטרך לספק פתרון טכנולוגי לרישום המוניות, ניהול התורים, שילוח המוניות. באחריות החברה יהיה לדאוג לזמינות מוניות ולדאוג להיצע מוניות זמינות בהתאם לביקוש ובכלל זה בתקופות עומס. כמו כן עליה יהיה לנהל מאגר נתונים ממוחשב מלא, מעודכן, מפורט ומדויק על כל פעילות המוניות שיבצעו נסיעות מיוחדות מנתב"ג. עליה יהיה גם לדאוג לאחזקה ולניקיון המבנה אשר מיועד לנהגי המוניות הממוקם סמוך לטרמינל 3.
ככלל, נתב"ג התאושש במהירות ממשבר התעופה העולמי, ביחס לשדות תעופה מקבילים בעולם ושנת 2023 צפויה להיות שנת שיא עם למעלה מ-25 מיליון נוסעים שיעברו בשדה. ברשות שדות התעופה בירכו את חברת Gett והוסיפו כי רווחת הנוסעים וביטחונם עומדים בראש מעייני הרשות ומכרז המוניות מהווה חוליה נוספת בהובלת הנוסעים מ / ואל מחוז חפצם.
ברשות מציינים כי מכרז זה הינו מראשוני המכרזים המסחריים שמתפרסמים לאחר משבר הקורונה ותוצאותיו מעידות על האטרקטיביות המסחרית שהסקטור העסקי רואה בפעילות בנתב"ג וחזרת השדה לרמות שיא.
שרת התחבורה תא״ל (במיל׳) מירי רגב: ״נמל התעופה בן גוריון הוא שער הכניסה הראשי של מדינת ישראל בו עוברים למעלה מ-20 מליון נוסעים מדי שנה, והוא המקום הראשון אותו פוגש התייר בכניסתו לישראל. כל מי שטס מישראל או חזר אליה בחודשים האחרונים זיהה את מהפכת השירות שאנחנו מובילים בשדה התעופה. עם פרסום תוצאות המכרז, גם מערך שירות ההיסעים עתיד לעבור שדרוג ולהיות חלק ממהפכת השירות בנתב״ג״
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=144839