מטוס רחב הגוף של Edelweiss, איירבוס A350, יצטרף לצי באפריל 2025 ויהיה הראשון מתוך שישה. לאס וגאס וונקובר יהיו היעדים הראשונים של המטוס החדיש
אדלווייס (Edelweiss), חברת תעופה סדירה שמפעילה טיסות עונתיות והחברה הבת של SWISS הפועלת מנמל התעופה הבינלאומי של ציריך, הודיעה על הצטרפותו לצי של מטוס איירבוס A350 בשנה הבאה, הראשון מתוך שישה.
בשבועות הראשונים, לפני שיכנס לשירות בקווים ארוכי טווח, הוא יטוס ליעדים שונים לטווח קצר ובינוני . לאס וגאס (3 טיסות שבועיות, ממאי 2025) וונקובר (טיסה יומית, מיולי 2025) יהיו היעדים הראשונים לטווח ארוך. המטוס השני יצטרף לצי בתחילת יולי 2025, השלישי באוקטובר 2025, הרביעי בחורף 2025 והחמישי והשישי במחצית השנייה של 2026 .
אדלווייס רוכשת שישה מטוסי איירבוס A350-900 יעילים במיוחד ובעלי פליטת גזים נמוכה. חמשת מטוסי האיירבוס A340-300 הקיימים לטווח ארוך יוחלפו עד אמצע 2027 וצי המטוסים הארוך טווח של אדלוויס יוחזר לרמתו שלפני הקורונה ויכלול שישה מטוסים.
העיצוב של מטוס ה-Airbus A350 מציב סטנדרטים חדשים ביעילות ומצויד בטכנולוגיות מתקדמות ואווירודינמיקה יוצאת דופן. זהו אחד המטוסים לטווח ארוך הידידותיים ביותר לסביבה בעולם. הדור האחרון של מנועים והשימוש בחומרים קלים הופכים את המטוס הדו-מנועי איירבוס A350-900 לאחד מהמטוסים רחבי הגוף החסכוניים ביותר. הוא צורך 25 אחוז פחות דלק ולכן מייצר 25 אחוז פחות CO2 מאשר מטוס ה-Airbus A340-300 בעל ארבעה מנועים, אותו הוא מחליף. גם רמת הרעש נמוכה ב- 50 אחוזים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=154582