החברה מטפלת בזכויות הפיצויים לנוסעים שנפגעו מחברות התעופה בתמורה לעמלה של 25% מהפיצוי
חברת Airhelp, המתמחה בתחום זכויות הפיצויים לנוסעים שנפגעו מחברות התעופה, מתחילה לפעול בישראל. מטרתה לאפשר לקהל הנוסעים הישראלי לקבל שירות בתחום כה רגיש כמו פיצויים, שכן רבים לא יודעים שלנפגעים מגיעים פיצויים.
החברה פועלת לפי החוק של האיחוד האירופי (EC261/2004) ולכן היא אינה מטפלת בתקלות של חברות התעופה הישראליות הממריאות מישראל, אלא רק ביציאה שלהן מאירופה לישראל. כמו כן אין החברה מטפלת בטיסות הפנים-ארציות בישראל. בכל החברות האירופיות החברה מטפלת בטיסות היוצאות מישראל ונוחתות באירופה, וגם ביציאות מאירופה לישראל.
לדברי דרק בוס (Dirk Busse), סמנכ"ל השיווק של החברה, בעתיד מתכוונת החברה לטפל גם בחברות הישראליות ובטיסות הפנים כמו מתל אביב לאילת.
החברה פועלת בכמה שווקים באירופה, בצפון ובדרום אמריקה ומסייעת לנוסעים לממש את הפיצויים המגיעים להם מחברות התעופה במקרים של שיבושים ובעיות הנגרמות על ידי חברות התעופה עצמן כגון עיכובים ודחיות יותר מ-3 שעות וביטולי טיסות. Airhelp מלווה את הלקוח החל משלב בירור הזכויות, דרך הגשת התביעה ועד לייצוג בהליכים משפטיים נגד חברת התעופה ללא תשלום. את העמלה היא גובה רק מהפיצויים שהלקוח מקבל. בדרך כלל גובה העמלה עומד על כ-25%, אך אם הטיפול עובר לבית המשפט – העמלה גבוהה יותר.
מאז השקתה בשנת 2013, סייעה החברה ליותר מ-7 מיליון אנשים בתהליך של הגשת תביעות פיצויים מחברות תעופה בעולם, בשווי החזר של כ-800 מיליון יורו. לפי Airhelp רמת הפיצויים האפשרית מישראל היא בהתאם למרחקים מנתב"ג ליעדים, לדוגמה: נתב"ג-אוסלו 3,500 ק"מ – 600 יורו, נתב"ג-אתונה 1,500 ק"מ – 250 יורו, נתב"ג-ברצלונה – 1,500-3,500 ק"מ 400 יורו.
Airhelp פועלת ביותר מ-30 מדינות בעולם ומספקת שירות ב-16 שפות שונות. בעברית עדיין אין לה שירות, אך היא מקווה להפעיל את השירות בעתיד. Airhelp מעסיקה יותר מ-550 עובדים בעולם והיא למעשה החברה הגדולה ביותר בתחומה.
כיצד החברה פועלת?
הפנייה ל-Airhelp מתבצעת באמצעות אתר האינטרנט שלה – www.airhelp.com, או באמצעות האפליקציה – IOS או Android. על הלקוח להזין את פרטי הטיסה (יעד המראה, יעד נחיתה, שעה, תאריך ומספר טיסה), או לחילופין לסרוק את כרטיס 'הבורדינג' שלו באמצעות המצלמה בסמאטרפון (באפליקציה), אז הוא יכול לראות באופן מיידי אם מגיעים לו פיצויים על פי חוק ואם כן, באיזה סכום.
אם הלקוח מעוניין להמשיך בתהליך, Airhelp יוצרת קשר עם חברת התעופה ואף פועלת בבית המשפט עבור הלקוח אם ההליך מחייב פעולה משפטית. החברה מטפלת עבור הלקוח בכל ה-'טופסולוגיה' (עבודת הניירת) והתיאומים אל מול חברת התעופה, כך שהלקוח לא נדרש לאף טירחה בשום שלב בדרך. ברגע שהכסף מועבר מחברת התעופה, הלקוח מיודע על כך באמצעות מערכת Airhelp. שירות נוסף שחברת Airhelp מעניקה ללקוחות הוא להתחבר לתיבת הדואר הנכנס של הלקוח (gmail, Hotmail או outlook) ולבדוק עבורו על ידי סריקה אוטומטית אם מגיעים לו פיצויים מחברות תעופה בגין עיכובים, או ביטולים, בשלוש השנים שקדמו לפנייה.
המודל העסקי
המודל העסקי של Airhelp פועל לפי העיקרון "No win – no fee" כלומר "לא ניצחת – לא שילמת": מסד הנתונים הרחב של החברה, יחד עם טכנולוגיה משוכללת, מאפשרים לה להעריך תוך שניות בודדות אם הלקוח זכאי לפיצוי. בנוסף, לדבריה, היא מפעילה את רשת עורכי הדין הטובה והגדולה ביותר בתחום זכויות הנוסעים שיכולים לייצג את הלקוחות בבית המשפט ולהילחם על זכויותיהם. אם הלקוח בוחר להמשיך בהליך מול חברת התעופה בליווי Airhelp, היא תגבה תשלום רק אם הלקוח יזכה בפיצויים בסופו.
המחיר שאותו גובה Airhelp תלוי בסוג השירות. לפעמים יש צורך בהגעה לבית המשפט עם הלקוח, ואז השירות יתומחר בהתאם. ברוב המקרים הסכום נע סביב 25% מגובה הפיצויים. אם המקרה הגיע לפתחו של בית המשפט והלקוח הפסיד בתביעה, הוא לא ישלם דבר.
בוס הדגיש כי הצמיחה של שוק התעופה בישראל בשנים האחרונות הפכה אותה לשוק חשוב בעולם התעופה הבינלאומי בכלל והאירופי בפרט. "הקירבה הגיאוגרפית והחיבה למדינות האירופיות הובילו לכך שטיסות רבות מגיעות ליעדים שונים באירופה, או לפחות עוברות בהם כיעדי 'קונקשיין'. אנו, כחברה, רואים בישראל יעד אסטרטגי לפעילות, כשהמטרה היא לחנך את הקהל הישראלי לעמוד על זכויותיו ולדרוש את הפיצויים המגיעים לו על פי חוק".
ואכן, החברה בדקה ומצאה, כי בשוק הישראלי יש 17.8 מיליון יורו פיצויים פוטנציאליים, בעקבות הגידול המשמעותי בתיירות היוצאת מישראל, בין היתר בעקבות מהפכת השמיים הפתוחים, ריבוי חברות התעופה המגיעות לישראל, פתיחת יעדים חדשים ושינויים בשערי מטבע (התחזקות השקל), שמאפשרים לישראלים לטוס כמה פעמים בשנה לחופשה בחו"ל.
כך למשל, בין התאריכים 1.1.2018 – 1.10.18 היו יותר מ-42 אלף טיסות שיצאו מנמלי התעופה בישראל. מתוכם בוטלו יותר מ-210 טיסות ויותר מ-11,600 טיסות שסבלו מעיכובים בטיסה. כתוצאה מכך אחוזי הדיוק של הטיסות מישראל היו 70.97%. באשר לנוסעים, יותר מ- 44,750 נוסעים סבלו מעיכובים של יותר מ-3 שעות, או מביטולי טיסה ורובם לא ידעו שהם זכאים לפיצויים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=89650