מידי שנה צפויה דלתא לסלק למעלה מ- 135,000 ק"ג פסולת פלסטית – יותר ממשקלם של שני מטוסי בואינג 757 ופועלת על מנת להוציא משימוש את כלי הפלסטיק החד-פעמיים
חברת התעופה דלתא אייר ליינס פועלת על מנת להוציא משימוש את כלי הפלסטיק החד-פעמיים, כגון: מקלות בחישה, עטיפות, כלי אוכל וקשיות, ולסלקם לאלתר ממטוסיה וממועדוני דלתא סקיי קלאב בנמלי התעופה.
המאמץ המתמשך בא בעקבות המהלך שמובילה חברת התעופה מאז חודש אפריל השנה ומטרתו – להפטר מעטיפות הפלסטיק הנכללות בערכות הסכו"ם במחלקות התיירים טיסות הבינלאומיות. מידי שנה צפויה דלתא לסלק למעלה מ- 135,000 ק"ג פסולת פלסטית – שזה יותר ממשקלם של שני מטוסי בואינג 757.
מהלכים נוספים התורמים למאמצים בתחום הקיימות של חברת דלתא, כוללים: סילוק עטיפות פלסטיות מיותרות מערכות הנוחות במחלקות "Delta One", צמצום השימוש בכלי הקלקר בקפיטריות הנמצאות במטה של דלתא באטלנטה והחלפתם בחלופות מתכלות או כאלה הניתנות לשימוש חוזר.
לקוחות דלתא יוכלו בקרוב להבחין כיצד בטרקליני דלתא Sky Club הולכים ונעלמים מקלות הבחישה האדומים והקשיות, ומוחלפים בקשיות העשויות במבוק ובמקלות בחישה העשויים ליבנה, ידידותיים לסביבה; והנוסעים במטוסים יהיו עדים להסתלקותן של אלו לטובת החלופות החל מאמצע שנת 2019. בסך הכול, השינויים יביאו לסילוקן של יותר מ-183 מיליון קשיות פלסטיק ומקלות בחישה במטוסים ובמועדונים של דלתא. קשיות מתכלות יהיו זמינות ללקוחות על פי דרישה.
בטרקליני דלתא Sky Club מתחילים לעבור לחלופות מתכלות גם בכלי השולחן. דלתא פועלת בשיתוף פעולה עם נמלי התעופה בסיאטל ובמיניאפוליס, החל משנת 2016 ו-2017 בהתאמה, במגמה לטפל בפסולת המתכלה בטרקלינים הללו. בנוסף, חברת התעופה מנסה למצוא את הדרכים המיטביות להנהגת השימוש בחומרים מתכלים בכל 51 נמלי התעופה בהם פועלים טרקליני דלתא סקיי קלאב.
החל מאפריל 2018, בתאי הנוסעים בטיסות הבינלאומית הפסיקו לארוז את כלי האוכל בתא בעטיפות פלסטיק, וכעת הם מוגשים כשהם עטופים במפית.
המהלך של דלתא לצמצום השימוש בכלי פלסטיק חד-פעמיים הנו חלק מאסטרטגיה סביבתית מובילה בענף שבוצעה בהמשך לניתוח נתונים מקיף במטרה להתאים טוב יותר את כמות המזון, המשקאות והמצרכים האחרים במטוס לצרכים של הלקוחות, וכתוצאה מכך להביא להפחתה משמעותית בכמויות הפסולת והפליטה.
בעקבות פעולות אלו הופכת דלתא לחברת התעופה הראשונה בארה"ב המציעה ללקוחותיה אפשרות לתרום לקיזוז פליטת הפחמן, וחברת התעופה היחידה שהתנדבה שלא לעבור את רמת פליטת הפחמן של 2012 – וזאת על ידי פעולה של קניית 'קיזוז פחמן' – שרק בשנת 2017 הגיעה להיקף של 2.5 מיליון דולר, ולהיקף של 9 מיליון דולר מאז שהוחל בפעולה זו.
דלתא הייתה הראשונה מבין חברות התעופה שהחלה למחזר פחיות אלומיניום, בקבוקי פלסטיק וכוסות, עיתונים ומגזינים מן המטוסים, וכבר הספיקה למחזר למעלה מאלף טון של פסולת אלומיניום שהצטברו במהלך הטיסות במשך 10 שנים – שווה ערך ל-22 מטוסי בואינג 747.
הכספים מתוכנית זו וממחזור נפט וגרוטאות מתכת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, שימשו לבנייתם של 12 מתוך 264 בתים שדלתא בנתה יחד עם המיזם Habitat for Humanity ברחבי העולם.
ב-2018 חברת דלתא חיפשה אפשרויות לשדרג אקולוגית את מדי אנשי הצוות, כחלק ממאמץ השקה של מדים חדשים, וכן יצרה שיתופי פעולה ראשונים מסוגם עם תכנית האתלטיקה של אוניברסיטת דיוק ועם קבוצת סיאטל סיהוקס, שבמסגרתם נעשה קיזוז פחמן באמצעות מתן פיצויים מקומיים (דוגמת שתילת עצים).
המאמצים האלה ודומיהם מסבירים מדוע חברת דלתא נבחרה לקבל את פרס "החזון של אמריקה" לשנת 2017 מאת המיזם "שומרים על אמריקה יפה" וגם זכתה להתמקם באינדקס איכות הסביבה לצפון אמריקה של דאו ג'ונס ובאינדקס "ההשקעה האחראיות" FTSE4Good – וזאת במשך ארבע שנים רצופות.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=89422