בשבע השנים האחרונות (2007-2014) חברות התעופה בעולם חסכו סכום של 18 מיליארד דולר כתוצאה מירידה של 61.3% באובדן כבודה. פרנצ'סקו יאולנטה, מנכ"ל SITA :"חייבים להמשיך להשקיע בטכנולוגיות חדישות נוכח העלייה במספר הנוסעים"
מדו"ח שפורסם ע"י SITA עולה כי בשבע השנים האחרונות (2007-2014) חלה ירידה של 61.3% באובדן כבודה בקרב נוסעי חברות התעופה, מה שהביא לחיסכון של 18 מיליארד דולר.
בשנת 2007 שיעור אובדן כבודה עמד על 18.88 מזוודות לכל אלף נוסעים ואילו בשנת 2014 ירד ל-7.3 לכל אלף נוסעים וזאת למרות עלייה משמעותית במספר הנוסעים, שהגיע בשנת 2014 לשיא של 3.3 מיליארד.
פרנצ'סקו יאולנטה, מנכ"ל SITA -Air transport communications and information technology אמר בעקבות פרסום הדו"ח:"שיפור הטיפול בכבודה בשבע השנים האחרונות הוא במידה רבה תוצאה של השקעה וחדשנות טכנולוגית. עם זאת, מספר הנוסעים בעולם במגמת עלייה מה שלא מאפשר לנו להישאר אדישים ולהמשיך להשקיע בשיפור טיפול בכבודה".
משנת 2013 ל-2014 נרשמה עלייה בשיעור של 5.5% במספר הנוסעים בעולם ואילו שיעור התפוסה במטוסים עלה ל-79.7%, מה שהביא ללחץ על המערכות ועליה של אובדן כבודה מ-6.96 מזוודות לכל אלף נוסעים בשנת 2013 ל-7.3 מזוודות לכל אלף נוסעים בשנת 2014.
נתון מעניין נוסף שעולה מהדו"ח מוכיח שלמעלה מ-80% מהכבודה שלא הגיע ליעדה הסופי בשנת 2014 נבעה מעיכוב בטיסות המשך. הזמן הממוצע לאיתור וקבלת אובדן כבודה בשנת 2014 עמד על 24 עד 48 שעות.
חברות התעופה ונמלי התעופה ממשיכים להשקיע בטכנולוגיה חדישה במטרה לייעל את הליך שליחה וקבלת הכבודה. במהלך שלושת השנים הקרובות, 59% מנמלי התעופה בעולם הצהירו כי ישקיעו בעמדות שירות עצמי במטרה לאפשר לנוסעים שליטה טובה יותר בכבודה. עד שנת 2017 כ-69% מכלל חברות התעופה הודיעו כי הם מתכוננים לעדכן בזמן אמת על מיקומה של הכבודה ו-66% מהן יעשו זאת באמצעות אפליקציות בסמארטפונים.
החלטה 753 – של ארגון חברות התעופה הבינלאומי( יאט"א ) שתכנס לתוקף בשנת 2018 מחייבת מעקב מדויק של הכבודה במהלך כל הנסיעה עד למסירתו לנוסע.חברת SITA מספקת פתרונות חדשניים בתחום המיושמים בכ-200 נמלי תעופה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=74047