בנציבות האירופית מתכננים שורה של צעדים במטרה להעניק לנוסעי המטוסים זכויות חדשות וטובות יותר בשעה שהם "תקועים" בנמלי התעופה ובנוסף ישופרו ההליכים להגשת תלונות ואמצעי האכיפה
Siim Kallas, סגן נשיא בנציבות האירופית:"חשוב מאוד שזכויות הנוסעים לא יהיו קיימות רק על הנייר וכאשר דברים משתבשים העדיפות הראשונה של חברות התעופה תהיה לדאוג לנוסעים להגיע ליעדם".
הנציבות האירופית הודיעה על שורה של צעדים כדי להבטיח זכויות חדשות וטובות יותר לנוסעים בשעה שהם "תקועים" בנמלי התעופה ובנוסף ישופרו ההליכים להגשת תלונות ואמצעי האכיפה.
ההצעה מתרכזת ב-4 תחומים עיקריים:
1. בהירות- זכויות למידע על עיכובים או ביטולי טיסות גם בתנאים יוצאי דופן. זכויות בנושא ניתוב מחדש או טיסות המשך.
2. זכויות חדשות – במקרה של שינוי לוחות זמנים ובנושא שליחת כבודה ועלייה למטוס של תיקיי יד.
3. נהלים לאכיפה ותלונה- הגברת הפיקוח על חברות התעופה ע"י הרשויות וכן טיפול בתלונות ואכיפת זכויות הפרט, חדלות פירעון.
4. נטל כלכלי לא מידתי- גבולות לסיוע, מגבלות לפעילות אזורית, נשיאה בנטל הכלכלי.