וואו אייר האיסלנדית שבה לסיבוב שיחות נוסף עם איסלנדאייר, שלא צלח
גורלה של חברת האולטרה לואו-קוסט האיטלנדית וואו אייר (WOW Air) נראה עגום יותר ויותר, לאחר שגם השיחות עם קבוצת איסלנדאייר קרסו בסוף השבוע.
שני המובילים האיסלנדיים חידשו את שיחותיהם ב-21 למרץ, לאחר הפסקה של כמעט ארבעה חודשים, אחרי שהמשא ומתן על רכישת וואוו הסתיים ללא הסכמה. בתקופה זו נכנסה לתמונה קרן ההשקעות הפרטית, אינדיגו פרטנרס שבסיסה בארה"ב, שהציעה לרכוש 49% ממניותיה של וואו אייר. עם זאת, אינדיגו, שלה אחזקות משמעותיות במספר חברות אולטרה לואו-קוסט – פרשה מן השיחות בשבוע שעבר.
לפי דיווח באינדיפנדנט הבריטי, כל טיסות הבוקר של החברה בין נמל התעופה גטוויק לבירת איסלנד רייקיאוויק בוטלו.
בהודעה שמסרו וואו ואיסלנדאייר בשבוע שעבר, נאמר כי הן מתכוונות לסיים את השיחות הנוכחיות שלהן עד ה-25 במרץ, אולם בערב של ה-24 במרץ, כלומר אתמול, יום ראשון, פרסמה קבוצת איסלנדאייר הצהרה קצרה שלפיה המעורבות האפשרית שלה בפעילות של WOW שעליה הודיעה ב-20 במרץ 2019, לא תתממש. "לכן, כל הדיונים בין הצדדים הסתיימו".
אמורה להתחיל טיסות מישראל ביוני
בהצהרה שנייה לאחר מכן, נמסר מוואו כי "רוב מחזיקי האג"ח של WOW ונושים אחרים שלה, נמצאים בדיונים מתקדמים במטרה להגיע להסכם על שינוי מבני מרצון, כולל הסכם של המרת החוב השוטף להון ולמימון החברה לקראת קיימות ארוכת טווח. מידע נוסף יינתן מחר".
שינוי מבני כזה ייתן למעשה לנושי המוביל סמכות רבה יותר בניהולה ולטווח הארוך יספק להם שליטה מלאה.
WOW נוסדה בשנת 2011 ע”י היזם סקולי מוגנסן, והיא מפעילה מטוסים מסוג איירבס 320 ו-321.
חברת התעופה, אשר התרחבה באגרסיביות הן בשוק הטראנס-אטלנטי והן בשוק היעד באיסלנד בשנים האחרונות, עברה תהליך התייעלות מקיף, במסגרתו צומצם צי המטוסים ל-11 וכוח האדם לכ-1,000 עובדים, כמו כן הוזרם הון רב נוסף, בנסיון לייצב את החברה.
לפני כשבועיים, הודיעה החברה על חידוש קו הטיסות שלה לישראל החל מחודש יוני הקרוב ליעדים בצפון אמריקה. החברה הציעה כרטיסי טיסה לרייקיאוויק במחיר בסיס של החל מ-160 יורו לכיוון ולניו יורק ומונטריאול במחיר של החל מ-180 יורו. כדאי כרגע להמתין עם הזמנת טיסות בחברה זו.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=94048