בעקבות התרסקותו של מטוס חברת Colgan Air ב-2009 מנהל התעופה הפדראלי FAA מקשיח את התנאים להסמכת טייסים במטוסי נוסעים ותובלה בארה"ב הכוללת בין היתר 1500 שעות טיסה והתמחות ספציפית בדגם המטוס
מנהל התעופה הפדראלי FAA הודיע שהוא מחמיר את הדרישות להסמכת קציני טיסה ראשונים (first officers) למטוסי נוסעים ותובלה.
הדרישה להסמכת קציני טיסה ראשונים (first officers) כוללת 1,500 שעות טיסה, כשבעבר קצינים ראשונים נדרשו רק ל-250 שעות טיסה.
בנוסף, ה- FAA מחייב את הקצינים הראשונים להיות בעלי הסמכה על פי סוג המטוס שיפעילו בעתיד לאחר שעברו סדרה של הדרכות ספציפיות לדגם המטוס.
" בטיחות תהיה העדיפות העליונה שלי כשר ואני שמח במיוחד לציין שבשבוע הראשון לכהונתי אני מודיע על חוק חדש שיעזור לנו לשמור על מקסימום בטיחות בטיסות. אנו מחויבים לקהל הנוסעים, שהסמכנו רק את הטייסים הטובים ביותר", אמר שר התחבורה אנתוני פוקס.
החוק החדש בא בעקבות התרסקותו הטרגית של מטוס חברת Colgan Air בפברואר 2009 במטרה להכשיר ולהסמיך טייסים וטייסים ראשונים לתגובה ראויה במקרה חירום. בעיה שעלתה לכותרות שוב עם התרסקותו של מטוס חברת Asiana Airlines בנמל התעופה של סן פרנסיסקו לאחרונה .
"החוק נותן לקצינים הראשונים בסיס , ידע וניסיון אווירונאוטי לפני שהם מטיסים מטוסים. ובנוסף אנו יוצרים מערכת בטוחה יותר שמפעילה את מטוסינו", אמר מנהל ה- FAA מייקל הוארטה.
כמו כן, החוק החדש כולל גם : דרישה להסמכת טייס אחרי 1000 שעות טיסה כטייס ראשון לפני שהוא משמש כקפטן המטוס.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77496