"בעקבות הסכם השמים הפתוחים עבר נתב"ג להפעלת שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות כבמתקדמים בשדות התעופה בעולם", אמר מנהל נמל התעופה שמואל זכאי,בכנס שנערך היום ( ה' ) בנתב"ג
בכנס שערך היום ( 23.1.2014) אמר מנהל נמל התעופה בן גוריון מר שמואל זכאי למאה מנהלים ובכירים בחברות התעופה וחברות שירותי הקרקע הפועלים בנתב"ג כי הרחבת שעות הפעילות של טרמינל 1 נועדה לאפשר לחברות הפועלות במתכונת של טיסות מוזלות לטוס מטרמינל 1 באגרות מופחתות ובקריטריונים שוויוניים ושקופים לכלל חברות התעופה, קריטריונים שאושרו במשרד התחבורה.
"בעקבות הסכם השמים הפתוחים עבר נמל התעופה בן גוריון להפעלת שני טרמינלים לטיסות בינלאומיות כבמתקדמים בשדות התעופה בעולם" אמר מנהל נמל התעופה מר שמואל זכאי.
במהלך הכנס הציג מנהל נתב"ג את תבנית התפעול של שדה התעופה כפי שפרסומו על ידי רשות התעופה האזרחית ואת הפרויקטים המובילים הצפויים בשנת 2014 ; כניסת מערכת הבידוק השוויונית HBS , סיום בניית מגדל הפיקוח, בניית רחבות חנייה למטוסים בחלקו המערבי של השדה ותחילת העבודות באזור המזרחי (בח"א 27), בניית הזרוע הרביעית בטרמינל 3 , הוספת ג'ייט-פס ועמדות "קיוסקים" לרישום הטיסה ואת תבנית התפעול של שדה התעופה בשנה הקרובה.
שנת 2014 הינה השנה בה יחול מהפך דרמטי בתשתיות התעופה האזרחית בישראל. פרויקט שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג פרויקט תשתיות מהמורכבים שידעה מדינת ישראל יגיע לידי סיום וישפר דרמתית את בטיחות התעופה בישראל תוך הגדלת קיבולת תנועת המטוסים בנתב"ג.
מדובר בפרויקט המשמעותי ביותר שנעשה בנתב"ג בעשר השנים האחרונות בו לאחר שלוש וחצי שנים במהלכן הופעל נמל התעופה בן גוריון באמצעות מסלול יחיד ( (Single Runway Operation, יחזור נמל התעופה בן גוריון לפעילות במודל תפעול חדש.
מהות פרויקט המסלולים בנתב"ג הינה הפרדה בטיחותית בין תנועות המטוסים הממריאים על מסלול 26 מערבה לבין המטוסים הנוחתים על מסלול 21 מצפון, הפרדה שתוביל לשיפור משמעותי בבטיחות תוך ניצול משופר של המרחב האווירי והגדלת קיבולת המטוסים.
בתחילת חודש מרץ יחזור נתב"ג להפעיל שני מסלולי המראות ונחיתות , מסלול 08/26 ומסלול 12/30 ומטוסים יחזרו לנחות על מסלול 30 / 12 .
החל מחודש מאי יפעל בנתב"ג מסלול 21 שהוארך במסגרת הפרויקט בקילומטר דרומה תוך הרחבתו כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג אוויר ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. מסלול 21 יאפשר יותר תנועות מטוסים באותו חלון זמן ובצורה בטוחה ויעילה.
במסגרת הפרויקט הורחבו כל המסלולים בנתב"ג וחוזקו בהתאם לקטגוריה הגבוהה ביותר למטוסים רכבי גוף (מסוג האיירבס 380).רשות שדות התעופה נערכת לסיים את הפרויקט החיוני והמורכב, רשות שדות התעופה במשולב עם הרשות לתעופה אזרחית פועלים יחד להשלמת הנתונים הנדרשים ואישור הליכי הטיסה, בדיקתם ואישורם על מנת שיעמדו בכל דרישות הבטיחות המחייבות להפעלה בטוחה ויעילה של מודל התפעול של המסלולים בנתב"ג.
עוד ציין מנהל נתב"ג, מר שמואל זכאי כי: " בתוך שנתיים יעברו בנתב"ג למעלה מ – 15 מיליון נוסעים והנמל ייכנס לקטגוריה של 'נמלי תעופה גדולים והתשתיות בנתב"ג הופכות להיות של נמל תעופה גדול, שפועל בווליום גבוה" .
"מספר הנוסעים בנתב"ג רק ילך ויעלה. עד שנת 2018, נגיע ל – 17 מיליון נוסעים בשנה. היום ישנם חודשים בהם אנחנו מעבירים מיליון נוסעים בחודש וחודשים שבהם עוברים בנתב"ג למעלה ממיליון וחצי נוסעים".
זכאי ציין כי: " הרחבת נתב"ג ובניית הזרוע הרביעית היא חלק מהמהפכה שעוברת על נתב"ג בשנים האחרונות והמענה לגידול בתנועת הנוסעים והמטוסים בנמל תעופה בן-גוריון בעשור הקרוב. הפרויקט נחוץ מאד כחלק מהמשאבים שיש לנמל תעופה בן-גוריון, על מנת לתת מענה לביקושים הצפויים בתעופה הבינלאומית והפנים ארצית בנתב"ג.
"כמו כן, עובר נתב"ג לשימוש מוגבר בטכנולוגיות לשירות הנוסעים, נוסיף עוד עמדות צ'ק אין ברחבי נמל התעופה ונשפר את חווית הטיסה כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם".
מנהל נתב"ג את הציג השינויים הטכנולוגים בבידוק הביטחוני כאשר בסוף עונת הקיץ יוסרו מכונות הבידוק מאולם היוצאים בטרמינל 3 .
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=76309