חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל: "החלטת בית הדין האירופי מדגישה את המצב הא-סימטרי לעומת ישראל, בה לא מתקיימת אכיפת החוק הישראלי על כל חברות התעופה הזרות"
עפ"י פרסומים בתקשורת, לאחרונה קבע בית דין בגרמניה כי על חברת התעופה הישראלית אל על לשלם לנוסעים ישראלים פיצוי בגין איחור בן 3 שעות בטיסה. זאת, בהתאם לחקיקה הרלוונטית הקיימת באיחוד האירופי. בדין הישראלי לעומת זאת, קובעות הוראות חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה, התשע"ב-2012), כי פיצוי דוגמת זה שהעניק ביה"ד הגרמני לתובעים, יוענק רק לאחר איחור של 8 שעות, שדינו כביטול.
חני סובול, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל: "החלטת בית הדין האירופי מדגישה את המצב הא-סימטרי לעומת ישראל, בה לא מתקיימת אכיפת החוק הישראלי על כל חברות התעופה הזרות".
סובול מסבירה, כי חברות תעופה רבות מתחמקות מחובתן לאפשר לנוסעים לבטל עסקה בהתאם לחוק הגנת הצרכן, סוגרות את מרכזי שירות הלקוחות שלהן בישראל ועוד.
"רבים הם הנוסעים הישראלים אשר טסים עם חברות לואו קוסט, ומוצאים עצמם עם הפסדים כספיים, לאחר שחברות התעופה מתנערות מחובתן לפעול לפי החוק הישראלי. במקרים אלה אין לצרכן הישראלי אל מי לפנות כאן כדי למצות את זכאותו עפ"י חוק, והוא נשלח ב"לך ושוב" להתכתב עם מרכזי שירות מעבר לים, וברוב המקרים אינו מצליח לקבל את כספו."
סובול מסרה, כי ההתאחדות תפעל להעלות מחדש לסדר היום של הרשויות את חובתן לייצר מנגנוני אכיפה אשר יאפשרו לצרכן הישראלי לעמוד על זכויותיו מול כל חברת תעופה הטסה לישראל.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=71361