רשות התעופה הפדרלי (FAA) הודיע אתמול (ד') כי יאפשר למטוסים לחדש את הטיסות לאחר השלמת הבדיקות, אך יגביל את הרחבת הייצור במפעלי בואינג
רשות התעופה הפדרלי (FAA) הודיעה אתמול (ד'), לאחר חקירת אירוע ניתוק דלת המטוס באלסקה איירליינס, כי תאפשר למטוסי הבואינג Max 9 737 לחזור לפעילות לאחר תהליך בדיקה ותחזוקה יסודי במטוסים המקורקעים. יחד עם זאת הרשות הודיעה ליצרנית המטוסים בואינג כי לא תאשר הרחבת הייצור של מטוסי ה-MAX, כולל ה- Max 9 737.
"קרקענו את מטוסי הבואינג 737-9 MAX תוך שעות מהאירוע מעל פורטלנד והבהרנו שהמטוס הזה לא יחזור לשירות עד שהוא יהיה בטוח", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר (Mike Whitaker). "הסקירה הממצה והמשופרת שהצוות שלנו השלים לאחר מספר שבועות של איסוף מידע נותן לי ול-FAA ביטחון להמשיך לשלב הבדיקה והתחזוקה. עם זאת, הרשו לי להיות ברור: זה לא יחזור לעבוד כרגיל עבור בואינג. לא נסכים לכל בקשה מבואינג להרחבת הייצור או לאשר קווי ייצור נוספים עבור ה-737 MAX עד שנשתכנע שבעיות בקרת האיכות שנחשפו במהלך תהליך זה ייפתרו".
"ה-FAA ימשיך לתמוך בחקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) על טיסה 1282 של אלסקה איירליינס. ה-NTSB אחראי על החקירה ויספק עדכונים", נמסר עוד בהודעת ה-FAA.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=151646