משרד הביטחון מקים גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים ובאורך של 4.5 ק"מ שתגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בנמל התעופה החדש על שם אילן ואסף רמון, שמוקם בימים אלה ליד תמנע. שר הביטחון ליברמן: "אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים"
משרד הביטחון ממשיך בעבודות להקמת מכשול בגבול ישראל-ירדן, בין אילת לחולות סמר (צפונית לתמנע). את העבודות בהיקף של כ-300 מיליון שקל מובילים ראש מנהלת הגבולות והתפר במשרד הביטחון, תא"ל ערן אופיר, יחד עם אגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב). עד כה נפרסו כ-30 ק"מ של מכשול, על בסיס המודל שפותח בגבולות מצרים וברמת הגולן, בהתאמות לתוואי השטח הייחודי של הערבה. כלל העבודות הכוללות: כבישי מערכת, מגדלי תצפית, חמ"לים ואמצעים מתקדמים נוספים.
המכשול הפיזי כולל גם מענה ייחודי מסוגו, שפותח להגנה על נמל התעופה אילן ואסף רמון: גדר ענקית בגובה של כ-30 מטרים. הגדר, המוצבת על גבי עשרות עמודים גבוהים, תוכננה להגן על המטוסים הממריאים והנוחתים בנמל התעופה מפני איומים שונים. המכשול נפרס בימים אלה לאורך 4.5 ק"מ והוא כולל גדר פיזית ואמצעים טכנולוגיים נוספים.
שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אנחנו פועלים כל העת לחזק את מרכיבי הביטחון בכל הגבולות, אל מול אתגרים קיימים ועתידיים. המכשול הייחודי שאנו מקימים בימים אלה בערבה, כדי להגן על נמל התעופה החדש, הוא עוד הוכחה ליצירתיות וכושר הביצוע של מערכת הביטחון, ועל כך מושתתת עוצמתו של צה"ל".
הפרויקט מבוצע תוך שילוב ואינטגרציה בין כלל מרכיבי המכשול ושותפים בו עשרות קבלנים של אגף ההנדסה והבינוי ומנהלת הגבולות והתפר. הקמת המכשול דרשה, בין השאר, גם פינוי שדות מוקשים ישנים לאורך של כ-13 ק"מ. השלמתו צפויה בחודשים הקרובים. בתכנון המכשול ניתן משקל רב לתוואי השטח הייחודי של הערבה ולמזעור הפגיעה בנוף, בתאום עם גורמי הגנת הסביבה. בין השאר פותחו פתרונות הידרולוגיים, שיאפשרו את הקמת המכשול בתוואי נחל הערבה, מעברי מים רבים לחיזוק עמידות המכשול, מעברים אקולוגיים לבעלי חיים, וכן פתרונות למניעת קורוזיה, בשל הקרבה לים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=69434