10 עמדות בידוק חדשות לשירות עצמי עומדות החל מהשבוע לרשות הנוסעים היוצאים מנמל התעופה בן גוריון.הליך הרישום לטיסה יחסוך זמן יקר ויהווה הליך יעיל ומהיר בשלב הראשון יופעל לאל על, דלתא, אייר פראנס ואייר קנדה
בנתב"ג הותקנו 10 עמדות בידוק לשירות עצמי של הנוסעים היוצאים. בשלב ראשון יוכלו לבצע נוסעי חברות התעופה: אל על, דלתא, אייר פרנס, ואייר קנדה רישום עצמאי לטיסה , כאשר לרשות נוסעי אל על יעמדו 6 עמדות צ'ק אין עצמאיות ולחברות התעופה הנוספות יעמדו במגזר B 4 עמדות רישום עצמי לטיסה. בהמשך יפרשו ברחבי הטרמינל עמדות בידוק עצמי לשירות כלל נוסעי חברות התעופה .
מנהל נתב"ג שמואל זכאי ציין כי : "רשות שדות התעופה החליטה לאמץ טכנולוגיות מהשורה הראשונה למיכון הליך הנוסע היוצא ושיפור חווית הטיסה עבור הנוסעים בנמל התעופה בן גוריון כבמתקדמים בנמלי התעופה בעולם.
"בכוונתנו להאיץ את המיכון הטכנולוגי של טרמינל 3 ולאפשר לנוסעים הליך ממוחשב עצמאי מהכניסה לטרמינל ועד לשער העלייה למטוס, הליך טכנולוגי בשירות עצמי . עוד ציין זכאי כי בכוונת הרשות למקסם את הטכנולוגיות הקיימות היום בשוק התעופה לתהליכים מהירים ויעילים שיועמדו לרשות הנוסעים היוצאים מנמל תעופה בן גוריון".
הרישום לטיסה בעמדות הבידוק יכלול את סריקת הדרכון (והויזה ) של הנוסע, ביצוע צ'ק אין במערכת חברת התעופה בה מיועד הנוסע לטוס וקבלת כרטיס עלייה למטוס תוך קיצור משמעותי בזמן , ויבוצע לפני הבידוק הביטחוני . לאחריו ימשיכו הנוסעים לבידוק הביטחוני ומשם לדיילת חברת התעופה לתיוג המזוודה.
בשונה ממרבית שדות התעופה בעולם בהם חברות התעופה מעמידות לרשות הנוסעים עמדות צ'ק אין לבידוק עצמי, החלה רש"ת בהטמעת עמדות הבידוק בטרמינל ,אליה תוסיף עמדות הפקדת מזוודות ממוחשבת אשר יתממשקו עם מסועי מערכת מיון המזוודות בקרת השינוע ופרויקט ה HBS .
עוד ברחבי הטרמינל ישולבו עמדות מודיעין והכוונה אינטראקטיביות להתמצאות והכוונה לשירות הנוסעים בחמש שפות , בהם יוכלו הנוסעים לקבל את מירב המידע על השירותים בנתב"ג ,חנויות הדיוטי פרי, בנקים והמרות מט"ח, שירותי הסעה, מפות התמצאות ביחס לנקודה בה מצוי הנוסע באולמות נתב"ג ועוד.
כמו כן, עמדות משוב לניטור רמת השירות בכל נקודת זמן בטרמינל עבור הנוסעים המעוניינים לתת משוב על כלל השירותים הניתנים בנתב"ג.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=77950