יכולת נשיאת המטען של מטוס המטען המוסב, בואינג 737-800, היא עד 23.9 טון וטווח הטיסה הוא כ-3,690 ק"מ. המטוס הראשון יימסר ברבעון הרביעי של 2017 ועד כה התקבלו 30 הזמנות ו25- התחייבויות
סטן דיל, סגן נשיא בכיר בקבוצת התעופה האזרחית של בואינג אמר כי מטוס הבואינג 737 מהדור החדש מעניק ללקוחות ערך מוסף גבוה בשל יכולת נשיאת המטען שלו, כמו גם הטווח, האמינות והיעילות. "למרות שהתאוששות של שוק המטען האווירי הגלובלי איטית, אנחנו רואים ביקוש למטוסי מטען כמו בואינג 737-800 מוסב, המיועדים לנשיאת מטען בקווים פנימיים" הוסיף דיל. " בואינג צופה כי במהלך 20 השנים הקרובות, הביקוש למטוסי מטען מוסבים צרי גוף דוגמת ה-737 יעמוד על יותר מ-1,000 מטוסים, מתוכם כשליש עבור חברות בסין".
במסגרת תוכנית ההסבה למטוסי מטען, בואינג מסבה מטוסי נוסעים למטוסי מטען ובכך מאריכה את מחזור החיים הכלכלי של המטוס. מטוס הבואינג 737-800 הוא מטוס הדור החדש הראשון ממשפחת ה-737 המוצע כמטוס מטען, והוא מיועד בעיקר להעברה מהירה של מטענים בקווים פנימיים.
יכולת נשיאת המטען של הבואינג 737-800 המוסב היא עד 23.9 טון וטווח הטיסה שלו הוא כ-3,690 ק"מ. בתא המטען המרכזי, שטח אחסון של 141.5 מ"ק והוא יכול להכיל 12 משטחים – מהם 11 סטנדרטיים ואחד קטן. בנוסף, כולל המטוס 2 תאי מטען תחתיים המקנים שטח אחסון של 43.7 מ"ק.
לבואינג 30 הזמנות ו25- התחייבויות למטוסי 737-800 מוסבים:
חברת התעופה הסינית YTO הזמינה 10 הסבות והתחייבה להזמנת 10 הסבות מטוסים נוספות.
החברה הסינית China Postal Airlines הזמינה 10 הסבות מטוסים.
חברת הליסינג GE קפיטל, ספקית המטוס הראשון המיועד להסבה, הזמינה 5 הסבות מטוסים.
לקוח בלתי מזוהה, הזמין 5 הסבות והתחייב להזמנת 2 הסבות מטוסים.
בנוסף קיבלה בואינג 13 התחייבויות להסבת מטוסים:
חברת SF איירליינס הסינית
חברת קרגו אייר הבולגרית
לקוח בלתי מזוהה
מטוס ה-737-800 המוסב הראשון יימסר ברבעון הרביעי של 2017.
מטוסי הנוסעים יוסבו לתצורת מטען במתקני ייצור נבחרים הממוקמים בסמוך למוקדי הביקוש, כולל בואינג שנגחאי. ההסבה כוללות התקנת דלת גדולה לתא המטען המרכזי, מערכת לטיפול במטענים ומושבים ל-4 נוסעים (שאינם נמנים על צוות המטוס).
בואינג היא המובילה העולמית באספקת תמיכה ושירות 24/7 לתעשיית התעופה הגלובלית. בנוסף לתכנון הגוף ופנים המטוסים המוסבים, בואינג מציעה את סל השירותים הגדול ביותר הכולל בין היתר חלקי חילוף, מנוי לתוכניות תחזוקה, תמיכה הנדסית, אימון צוותים, תכנון נתיבי טיסה, מערך לו"ז דיגיטלי לצוותים, ניתוח מידע מתקדם ותוכנה להגברת היעילות התפעולית של חברות תעופה וחברות ליסינג.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72433