הטיסה הראשונה נערכה ביום ו' (ה-12 ביולי), זמן קצר לאחר שבואינג קיבלה את אישור ה-TIA ממינהל התעופה הפדרלי (FAA). התוכנית הייתה נתונה לעיכובים חוזרים ונשנים ונראה שהמטוס יכנס לשירות ב- 2025
יצרנית המטוסים בואינג החלה בטיסות הסמכה למטוס הנוסעים החדש מדגם 777-9. הטיסה הראשונה נערכה ביום ו' (ה-12 ביולי), זמן קצר לאחר שבואינג קיבלה את אישור ה-TIA ממינהל התעופה הפדרלי (FAA).
אישור ה-TIA מונפק על ידי מינהל התעופה הפדרלי רק לאחר בחינת הנתונים הטכניים, דרישה הכרחית להתחיל בתהליך הסמכת 777-9, השלב האחרון בתהליך הפיתוח הממושך של המטוס מסוג זה.
מטוסי 777-9 הם חלק מפרויקט השדרוג למטוסי הנוסעים רחבי הגוף מדגם 777. תחילתו של הפרויקט בשנת 2013, ולמרות שמבחן הטיסה הראשון של 777-9 התקיים בתחילת 2020, התוכנית הייתה נתונה לעיכובים חוזרים ונשנים ונראה שלא סביר שהמטוס יכנס לשירות לפני הרבעון הראשון של 2025.
כמה מהלקוחות הגדולים של בואינג הביעו את מורת רוחם מהמצב. אחת מהן, Emirates, מתכוננת לאפשרות שהמשלוחים הראשונים של המטוס יעוכבו עד 2026 ואף ביקשה מבואינג לשלם חלק מהעלות של עדכון ציי ה-B777 הקיימים שלה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=159585