מספר מדינות הטילו סנקציות על רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה וכתשובה למהלך רוסיה הגבילה את הגישה למרחב האווירי שלה. מי הן חברות התעופה והמשמעויות
המלחמה באוקראינה, שהחלה ב-2022, הביא איתה סדרה של סנקציות על רוסיה מצדן של מספר מדינות וכתשובה למהלך, רוסיה הגבילה את הגישה למרחב האווירי שלה, שגרם לשינויים משמעותיים בזמני טיסה ומחירי כרטיסי הטיסה. מי הן המרוויחות והמפסידות העיקריות:
חברות התעופה האירופאיות הן המפסידות הגדולות, בעיקר בתחרות בקווים לסין, עם חברות התעופה הסיניות שממשיכות לטוס כרגיל במרחב האווירי של רוסיה. אלו שלא מורשות לטוס מעל רוסיה נאלצו לטוס בדרכים חלופיות (מעל טורקיה, מרכז אסיה, סין ומונגוליה) וכתוצאה מכך נרשמה עלייה בעלויות התפעול ובמחירי הטיסה. לדוגמא: הטיסה של בריטיש איירווייס מניו דלהי ללונדון הוארכה בשעה אחת. הטיסה של פינאייר מהלסינקי לטוקיו, הוארכה ב-4 שעות.
אל על, טורקיש איירליינס, פגסוס, אייר סרביה, אימרייטס, איתיחאד, קטאר איירווייז ובלאוויה ממשיכות לטוס כרגיל. לסין יש את מספר חברות התעופה הגדול ביותר שיכולות לעבור במרחב האווירי הרוסי: Beijing Capital Airlines, China Eastern, China Southern, Air China, Xiamen Air ו- Hainan Airlines.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=160399