שר התחבורה ישראל כץ אישר לחברת התעופה אל על להפעיל טיסות סדירות לגיאורגיה לצד ארקיע וישראייר. " כניסת מוביל ישראלי שלישי בקווים בין ישראל לגיאורגיה תעודד את התחרות, תגדיל את היצע המושבים בטיסות שבין שתי המדינות ותוביל להוזלה של תעריפי הטיסה בין ישראל לגיאורגיה"
שר התחבורה ישראל כץ אמר בתגובה לאישור שקיבלה חברת התעופה אל על להפעיל טיסות סדירות לגיאורגיה (נתב"ג – טבליסי ובטומי) בעקבות המלצת מנהל רשות התעופה האזרחית, יואל פלדשו:" בשלוש השנים האחרונות הוכפל מספר הנוסעים בין ישראל לגיאורגיה והגיע ל- 120 אלף נוסעים בשנה. כניסת מוביל ישראלי שלישי בקווים בין ישראל לגיאורגיה תעודד את התחרות, תגדיל את היצע המושבים בטיסות שבין שתי המדינות ותוביל להוזלה של תעריפי הטיסה בין ישראל לגיאורגיה".
השר כץ ציין כי מנוייה של חברת אל על כמוביל נקוב שלישי בקווים בין נתב"ג לטבליסי ובין נתב"ג לבטומי, התאפשר בעקבות הסכם תעופה שנחתם בין ישראל לגיאורגיה לפני יותר משלוש שנים. ההסכם מאפשר לחברות תעופה נוספות להפעיל טיסות סדירות בין המדינות.
על פי ההסכם, יכולה כל מדינה למנות שלוש חברות תעופה סדירות ולהפעיל עד עשר טיסות שבועיות בין המדינות. במהלך עונת הקיץ האחרונה, הפעילה החברה הגיאורגית, ג'ורג'יאן איירווייס שבע טיסות שבועיות בין תל אביב לטבליסי, חברת ישראייר הפעילה בין שלוש לשש טיסות, וחברת ארקיע הפעילה שתי טיסות שבועיות בקו.
יצוין כי בשנים האחרונות חל גידול משמעותי במספר הנוסעים בטיסות ישירות בין המדינות. בשלוש השנים האחרונות בלבד הוכפל מספר הנוסעים בין ישראל לגיאורגיה. בשנת 2012, טסו בין שתי המדינות כ- 60 אלף נוסעים ובשנת 2015 הגיע מספר הנוסעים ל- 120 אלף נוסעים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72566