הרבעון השני הסתכם ברווח לפני מס של כ-59 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ-17 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ורווח לפני מס של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019
אל על מסכמת את הרבעון השני ל-2023 ומציינת 20 שנה להנפקתה בבורסה. הרבעון השני הסתכם ברווח תפעולי של 90 מיליון דולר לעומת 9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ו-20 מיליון דולר ב-2019. רווח לפני מס של 58.8 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ-16.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2022 ורווח לפני מס של 0.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2019 . במקביל נרשמת מגמת התייצבות בהכנסות של 630 מיליון דולר לרבעון, לעומת 516 מיליון דולר ב-2022 ו-584 ברבעון השני ב-2019. EBITDAR של 163 מיליון דולר אל מול 65 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2022 ו-99 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019. המכירות ברבעון הסתכמו ב-674 מיליון דולר, ומעידות על המשך מגמת ההתייצבות וקצב מכירות של 2.4 מיליארד ל-2023.
אל על מציגה לאחר תקופה ארוכה תכנית עסקית חמש שנתית המציבה יעדים פיננסיים באופן מדורג עד לשנת 2028, בהמשך ישיר לתוכנית האסטרטגית שהוצגה בתחילת השנה: התכנית העסקית מתבססת על ארבעה עקרונות: השגת רווחיות ויציבות פיננסית לאורך זמן, חיזוק מבנה ההון ומעבר להון עצמי חיובי, שימור ההתייעלות התפעולית, וחיזוק יתרות מזומנים שוטפות לצמיחה והתפתחות.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: " לאחר רבעון ראשון מוצלח שהיווה נקודת פתיחה טובה, אנו שמחים להציג תוצאות שיא לרבעון השני אשר הסתיים כרבעון השני המוצלח ביותר של החברה מאז הנפקתה. יחד עם ההתייצבות בהכנסות, ועם הקפדה על צעדי ההתייעלות מתקופת הקורונה, אנו בדרך הנכונה לשמירה על יציבות ואיתנות פיננסית. עשינו מהלכים גדולים ברבעון האחרון ביניהם הסכם שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם ענקית התעופה 'דלתא', נכנסנו לראשונה לעולם ה-SAF, סיימנו את פרויקט הרטרופיט למטוס ה-777, ואף קיבלנו לאחר עיכוב של כמה שנים את מטוס הדרימליינר ה-16. אני גאה להציג לראשונה תכנית עסקית חמש שנתית, אשר בנויה באופן מדורג ובהלימה עם התוכנית האסטרטגית שלנו. אני מאמינה בתוכנית הזו ובטוחה שנעמוד ביעדים שהצבנו לעצמינו".
ינקל'ה (יעקב) שחר, סמנכ"ל הכספים: "אני גאה להציג את הגידול המשמעותי שלנו ברבעון הזה, בכל המדדים, הודות לניהול ותכנון פיננסי מוקפדים. אנו ממשיכים את מגמת היציבות במכירות-מגמה חשובה שאנו צופים שתימשך לאורך זמן. היציבות במכירות והמשך מגמת הגידול בביקושים, לצד שמירה על ההתייעלות, מאפשרים לנו לתכנן לטווח הרחוק ולהציג תכנית עסקית חמש שנתית, תוכנית הדרגתית, שאני בטוח שנעמוד בה ובשאר היעדים שהצבנו לעצמינו. התוכנית הזו מבטאת את המחויבות שלנו ללקוחות שלנו, לציבור המשקיעים ולבעלים. התוכנית פורטת באופן מדורג את התפתחותה וצמיחתה של החברה בכלל המדדים הכולל הרחבת הצי והגדלת היצע המושבים, ל-100% בכושר הייצור עד סוף 2024 וגידול של מעל ל-100% בשנים שלאחר מכן. אנו חותרים להגיע לשיא של 3.5 מיליארד דולר הכנסות ב-2028, גידול המהווה 160% משנת 2019".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=143734