איציק פנסו מנכ"ל פלאנטו:" יועצי התיירות של הרשת עם הטכנולוגיות החדשות שאנחנו מטמיעים צריכים להתנהל יותר ביעילות וחוכמה. המאבק היום הוא לא על עוד אחוז, אלא לסגור את העסקה אצלנו ברשת". צפו בסרטון
כנס פלאנטו, שהתקיים הבוקר במלון דן פנורמה ת"א, בנוכחות גדולה של סוכנים, ספקים ובכירי ענף התיירות עסק בסוגיות המעסיקות את הענף זה זמן רב: עתידו של סוכן הנסיעות, הטכנולוגיות החדישות הנחוצות לעבודתו ואיך אפשר ללא נושא הפחתת עמלת הסוכן ע"י חברת התעופה אל על מ-7% ל-5%.
איציק פנסו, מנכ"ל רשת פלאנטו בראיון ל- IAS התייחס לשינויים שעוברים על רשת פלאנטו:"אנחנו בפלאנטו נמצאים בשלב של הטמעת טכנולוגיות ופלטפורמות חדישות במטרה לספק אותם לחברי הרשת.אנחנו מאמינים שהסוכנים בפלאנטו לא צריכים לטפל רק בנסיעה עצמה אלא גם בתהליך השיווק והמכירה כדי להגיע ללקוח הסופי, ללקוחות הקצה ולהתנהל בצורה יותר חכמה ויעילה".
"הענף כיום הוא יותר דינמי ואנחנו נצטרך לשנות את התפיסה ואת צורת העבודה שלנו. יועצי התיירות צריכים להיות הרבה יותר יעילים וממוקדים. אנחנו מדברים עם דור שחי את הטכנולוגיה וחשוף לכל מקורות המידע".
"היום המאבק הוא לא על עוד אחוז יותר או פחות, היום המאבק הוא לסגור את העסקה אצלנו ועל זה אנחנו עובדים. אנחנו מספקים לכל חברי הרשת את הפלטפורמות שכל אחד מהם בנפרד לא היה יכול להגיע אליהם בגלל שהן יקרות ואנחנו משקעים הרבה מאוד גם בהטמעה ובהדרכה של הטכנולוגיות האלו. גם זה לא פשוט מכיוון שהרבה סוכנים עבדו כל השנים בצורה מסוימת ועכשיו הם צריכים לשנות את כל צורת ההתנהלות שלהם", הוסיף איציק.
בנושא הפחתת עמלת הסוכן על ידי חברת אל על, אמר איציק: "לפני כחודש וחצי עברנו טלטלה עם ההודעה של אל על לגבי הורדת העמלה ל-5%. לאחרונה הנהלת אל על התעשתה, ישבנו עם אל על ואנחנו די סגרנו את העניין לשביעות רצוננו. אנחנו מצפים לבאות, נצטרך להמתין ולראות מה יקרה בשנה הקרובה", סיכם איציק פנסו.
קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, אמר:"רשת פלאנטו חשובה לשמירת מבנה הענף. בעבר קבלנו עמלה של 30% שמתוך זה 20% נתנו הנחה ללקוחות ולא היה אז שיווק ישיר.יש כאלה שנותנים לעסק שלהם לגסוס ויש כאלה שנערכים לשלב הבא".
עופר גת, סמנכ"ל מכירות עולמי בחברת אל על דיבר על מגמות בתעופה הישראלית ואמר: " אל על נאלצה לקצץ 50% בכוח האדם שלה בעולם ולאחרונה גם פיטרה 200 עובדים בישראל".
"החלטנו לקצץ את עמלת הסוכנים לאחר שיקול דעת ארוך. היו אלטרנטיבות הרבה יותר קיצוניות. בסופו של דבר התברר שאל על משלמת עמלה שהיא גבוהה פי שניים בהשוואה לחברות תעופה אחרות בעולם. אם סוכני הנסיעות יגדילו את המכירות אנחנו נשלם בהתאם. סוכני הנסיעות הם ערוץ מכירה מרכזי ומהווה מעל 85% מהמכירות של אל על, אמר עופר גת".
https://www.youtube.com/watch?v=uFR3oT3rahY
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=78304