איזי ג'ט מציידת את מטוסיה במנועים חדישים שישפרו את ניצולת הדלק ויפחיתו את רמות הרעש. מטוסי החברה יצוידו במנועי חברת CFM ,שישפרו את ניצולת הדלק בכ- 14% ויפחיתו את רמת רעש המנועי ב- 15%
איזי ג'ט הודיעה היום כי בחרה בחברת CFM International S.A כספקית 270 מנועים שיותקנו ב-35 מטוסי איירבוס A320 בני הדור הנוכחי ו-100 מטוסי איירבוס בני הדור החדש מדגם A320neo. בנוסף, גם בכל הרכישות העתידיות של מטוסי הדור החדש יותקנו המנועים של חברת CFM.
מטוסי ה-A320neo יצוידו במנועים מדגם LEAP-1A של חברת CFM שישפרו ב-13 עד 15 אחוזים את ניצולת הדלק ויורידו את רמות הרעש לרמת דציבלים הנמוכה ב-15 אחוזים מזו שנקבעה בסעיף 4 של תקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית. מטוסי הדור הנוכחי מדגם A320 יצוידו במנועי CFM56-5B.
מטוסי האיירבוס מדגם A320 מתוכננים להימסר בין השנים 2015-2017 ומטוסי ה-A320neo יימסרו בין השנים 2017 ל- 2022. הסדרי המסגרת הנוגעים לצי המטוסים והמנועים אושרו על ידי בעלי המניות של איזי ג'ט ב-11 ביולי 2013.
מטוס ה-A320neo בן 180 המושבים יביא לחיסכון של כ-11-12 אחוזים בעלות למושב בהשוואה למטוסי הדור הנוכחי מדגם A319 שכוללים 156 מושבים. רוב המטוסים החדשים יחליפו מטוסים ישנים שיוחזרו לחברות המחכירים .
קרולין מקול, מנכ"לית איזי ג'ט: "אני מתכבדים לבשר כי חתמנו עם הסכם עם CFM -חברה עמה יש לנו היסטוריה ארוכה של עבודה ושיתוף פעולה ומצפים להכניס את מנועי LEAP-1A החדשים לצי שלנו.
"המנועים יסייעו לאיזי ג'ט לשמור על מחירי בסיס נמוכים. מנוע הדור החדש מדגם A320neo יביא לחיסכון בעלות למושב של 11-12 אחוזים בהשוואה למנועי הדור הנוכחי מדגם A319. בנוסף, מנועים אלה גם יביאו לשיפור ניכר בכל הנוגע לאיכות הסביבה, בשל שיפור בניצולת הדלק והפחתה ברמות הרעש".
ז'אן–פול איבנגה, נשיא ומנכ"ל CFM:"אנו מברכים את איזי ג'ט עם הצטרפותה לרשימה ההולכת וגדלה של לקוחות מנועי LEAP. בנינו לאורך השנים מערכת יחסים מצוינת עם איזי ג'ט ולכבוד הוא לנו כי הם מביעים אמון במוצרי CFM".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=75401