תאגיד רויאל קריביאן מתכנן לבנות אונייה שלישית מסדרת אואזיס ל-5000 נוסעים ואילו תאגיד קרניבל יבנה שתי אוניות באיטליה בשווי 1.3 מיליארד דולר עבור הולנד אמריקה ליין וקרניבל קרוז ליין
ענף הקרוזים ממשיך לגדול בקצב מהיר ומספר הנוסעים חצה את העשרים מיליון בשנת 2011.האם באמת יש צורך בבניית אוניות נוספות וגדולות יותר ויותר? חברות הקרוזים משיבות בחיוב וממשיכות לתכן ולבנות אוניות גדולות ומיוחדות יותר מידי שנה בשנה.
תאגיד הקרוזים רויאל קריביאן מתכנן לבנות ספינה שלישית מסדרת אואזיס, שתוכל לשאת יותר מ-5000 נוסעים ותכנס לפעילות עד 2016. האונייה החדשה תצטרף לשתי האוניות אחיות, Oasis of the Seas ו -Allure of the Seas שנושאות כל אחת כ-5400 נוסעים. בניית האונייה החדשה תעלה 1.29 מיליארד דולר.
תאגיד הקרוזים קרניבל חתם לאחרונה על עסקה בשווי 1.3 מיליארד דולר עם מספנות פינקנטיארי איטליה לבניית שתי אוניות: אחת עבור הולנד אמריקה ליין המיועדת ל-2600 נוסעים שתימסר ב-2015 והשנייה עבור קרניבל קרוז ליין ל-4000 נוסעים שתצטרף לצי בחורף 2016.
האונייה שתבנה עבור הולנד אמריקה ליין תהיה מסוג פרמיום ותיכנס לשירות חמש שנים לאחר ש-Nieuw Amsterdam נמסרה בשנת 2010.
גם לחברת קרניבל קרוז ליין תמסר אונייה מסוג חדש שתושק 4 שנים לאחר כניסתה של Carnival Breeze לפעילות באביב האחרון.
מיקי אריסון, מנכ"ל ויו"ר תאגיד קרניבל: "המטרה של ההזמנה להמשיך את האסטרטגיה של החברה להחדרת 2-3 ספינות בשנה ל-10 מותגי התאגיד".
עד 2016 יימסרו לתאגיד 9 אוניות: 2 ב-2013, 2 ב-2014, 3 ב-2015 ו- 2 בשנת 2016.