בשנה החולפת עמדו ההכנסות הישירות מתחום התיירות הנכנסת על כ-22 מיליארד שקל
הגעתו הצפויה של התייר ה-4 מיליון לישראל, מסכמת שנת תיירות שוברת שיאים. ניתן לראות עליה של כ-13% ביחס לשנה הקודמת, כשסך כל ההכנסות מתיירות במהלך התקופה הזאת עומד על יותר מ-22 מיליארד שקל. .
משרד התיירות מסכם את שנת 2018, שמהווה גם מעין סיכום לפעילות המשרד לפני שהממשלה הזו מסיימת את כהונתה. דגשים נוספים שמציין משרד התיירות עם סיום השנה: העליה של כ-13% בכניסות תיירים לעומת השנה הקודמת ושל 38% תוך שנתיים מרשימה במיוחד שכן הגידול העולמי בתיירות נאמד בכ-4% בשנה; פתיחת קווי תעופה ישירים חדשים, בעידוד משרד התיירות, ממקומות עם פוטנציאל תיירותי – קו ראשון של חברה זרה מדרום אמריקה, קו חדש מניו דלהי ועשרות קווים מאירופה; 40% מהתיירים שהגיעו השנה הם תיירים שכבר ביקרו בישראל, כלומר, תיירים חוזרים שרואים בישראל יעד אטרקטיבי; המשרד נתן מענקים בסכום של כ-145 מיליון שקל ליזמים להקמת 3,829 חדרים חדשים, שמייצגים גידול שנתי של 49% לעומת השנה הקודמת; יצאה לדרך מהפכה בפיתוח תשתיות תיירותיות, כאשר לראשונה נעשה מיקוד מאמץ בפרויקטים גדולים ומשמעותיים – הושלם פיתוח אזור המלונות בים המלח וכן אושר ותוקצב פרויקט הרכבל בירושלים.
ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם
בנוסף, חברת מחקרי השוק המובילה "יורומוניטור", הכתירה את ירושלים כעיר המובילה את הצמיחה בתיירות בעולם, מעל כל עיר אחרת. ניתן לראות עליה ניכרת בכניסות תיירים לישראל, בעיקר מיעדים בהם משקיע משרד התיירות בשיווק, במהלך השנתיים האחרונות. למשל, ניכרת עליה משמעותית בכמות התיירים שהגיעו מארצות הברית – 813.5 אלף, מצרפת הגיעו כ-320 אלף תיירים, מרוסיה הגיעו 303.2 אלף תיירים, מגרמניה הגיעו 259.5 אלף תיירים, מבריטניה כ-200 אלף ומסין הגיעו כ-100 אלף תיירים לישראל.
בשנת 2018 ביקרו בישראל 61% תיירים נוצרים לעומת 22% יהודים, 12.1% חסרי דת, 1.8% תיירים מוסלמים, 0.6% בודהיסטים, 0.5% הינדים ו-0.1% בהאים, ואחרים 1.7%.
משרד התיירות השקיע השנה כ-350 מיליון שקל בשיווק בעולם של התיירות למדינת ישראל, באמצעות קמפיינים שונים, בין היתר בארה"ב, בגרמניה, ברוסיה, באיטליה, באנגליה, בסין, באוקראינה, בברזיל, בפיליפינים ועוד. השקעה זו השתלמה, שכן אנו עדים לגידול ממוצע של כ-13% במספר התיירים מאותן מדינות.
שת"פ עם אקספדיה ותאגידי תיירות גדולים
בשנים האחרונות פועל משרד התיירות למיצוב ישראל כאחד מיעדי התיירות המבוקשים ביותר בעולם ולגידול במספר התיירים, באמצעות שורת פעולות, וביניהן עידוד פתיחת קווי תעופה ישירים מערי מקור חדשות עם פוטנציאל תיירות לישראל, שינוי האסטרטגיה השיווקית תוך שימת דגש על נופש ומזג אויר נוח כל השנה, מיתוג מחדש של המוצר התיירותי, לרבות פיתוח התיירות לדרום ופיתוח תשתיות תיירותיות במדבר, שיתופי פעולה עם תאגידי התיירות הגדולים והמובילים בעולם כמו אקספדיה וכדומה, הסכמי תעופה חדשים וניצול הזדמנויות שיווקיות כמו הג'ירו ד'איטליה והאירוויזיון.
לפי המשרד, הגעתו של התייר ה-4 מיליון, הוא שיא שמהווה מהפכה היסטורית בענף התיירות, מחזקת את תדמיתה של מדינת ישראל בעולם המושכת תיירים ממדינות שונות ואת העובדה שהתיירות מהווה את ענף הייצוא השלישי של מדינת ישראל.
שר התיירות יריב לוין: "השיא ההיסטורי, יותר מ-4 מיליון תיירים בשנה, הוא התגשמות של חלום בן עשרות שנים של כל העוסקים בענף התיירות. תוך שנתיים הגדלנו את מספר התיירים בישראל ב-1.1 מיליון, עליה של 38%, שהיא דבר נדיר גם במונחים בינלאומיים. זוהי תולדה של מהפכה גדולה שהובלתי בשיווק ישראל, אשר כללה שינוי באסטרטגיית השיווק, פתיחה של עשרות קווי תעופה חדשים בעידוד משרד התיירות, וייצור של שיתופי פעולה חסרי תקדים עם סוכני התיירות הגדולים בעולם. התיירות תורמת היום תרומה עצומה למשק ולתעסוקה, והתיירים הרבים המגיעים אלינו, מהווים שגרירי הסברה מצוינים למדינה".
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=91162