בימים אלה כ-80 אלף אזרחים ישראלים קיבלו מסרונים מרשות האוכלוסין וההגירה בנוסח " שלום, תוקף דרכונך יפוג ב-2016…"תזכורת אישית, במסגרת מהלך מקיף לשיפור השירות למי שפג תוקף דרכונו, עומד לפוג או מי שביקש דרכון ביומטרי או דרכון רגיל
במסגרת מהלך מקיף לשיפור השירות אותו יוזמת רשות האוכלוסין וההגירה, נעשה בימים אלה צעד ניסיוני במהלכו נשלחו מסרונים (סמס) לכ-80,000 אזרחים ישראלים שדרכונם הישראלי פג לאחרונה או עומד לפוג בשנת 2016.
קבוצת האזרחים חולקה לארבע קבוצות והמסרונים הותאמו לכל קבוצה – מי שכבר פג תוקף דרכונו, מי שעומד לפוג תוקף דרכונו, מי שביקש דרכון ביומטרי ואלו שנותרו עם הדרכונים הרגילים.
דוגמה לנוסח של אחד מארבעת המסרונים:
"שלום, תוקף דרכונך יפוג ב-2016, מומלץ לשלם באינטרנט במחיר מוזל עד סוף פברואר ולהגיש בקשה לדרכון חדש בלשכה. רשות האוכלוסין, לפרטים: newgov.gov.il/he/Login".
למהלך הניסיוני כמה מטרות:
1. צעד נוסף של הרשות להנגיש את השירות לציבור בצורת "תזכורת אישית" ולהעביר את השירות לרובד אחר- אישי יותר, יעיל, איכותי.
2. לעודד את הציבור לחדש במהלך החורף, תקופה פחות עמוסה בלשכות הרשות, ולא להמתין לרגע האחרון בקיץ (אז ישנם עומסים גדולים מאד ובנוסף רבים נאלצים לעתים לחדש דרכון בנתב"ג בעלות גבוהה יותר).
3. לעודד את הציבור לבצע תשלומים ברשת האינטרנט בעלות פחותה משמעותית (כרגע בלשכה הדרכון עולה 280 שקל ואילו באמצעות האתר 195 שקל).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72717