תרנו הפעם אחר שלווה מבודדת באזור נידח יחסית באי וחוף לאמאי היה הבחירה שלנו. מרוחק מצ׳אוונג או כפר הדייגים הסואנים מדובר באחד החופים הארוכים ביותר כאן, המאופיין בתצורות גרניט סלעיות מרשימות ועצי קוקוס אינסופיים

לאורך הטיילת לחוף תל אביב, לא ניתן להתעלם מהאדריכלות הברוטליסטית המאפיינת מלונות רבים. זו מאופיינת בקונסטרוקציות מינימליסטיות המציגות את חומרי הבנייה החשופים והעדפת האלמנטים המבניים על פני העיצוב. מלונות אלו שנבנו בשנות ה-60 וה-70 הם דווקא מהמצליחים ביותר בעיר. עבור רבים, ואני ביניהם, האסתטיקה של המבנה תהיה תמיד קשורה תדמיתית למוצר שהמלון מציע לאורחיו. זוהי כמובן שיפוטיות לא הוגנת. כל המלונות הוותיקים הללו על חוף הים המייצגים ברובם מותגים גלובליים עברו חידושים ושיפוצים מתמידים לאורך השנים כדי להגיע לקהל אורחים בינלאומי בעיקר וגם להצליח. אחד המלונות הללו הוא הרנסנס הותיק.
מלונות רנסנס נוסדו תחת השם רמדה-רנסנס השמונים ובמשך תקופה לא קצרה הייתה הרשת בבעלות קבוצת New World Development, שבסיסה בהונג קונג והנחילה למותג עצמה בשוק האסייתי. ב – 1997 היא נרכשה בידי ענקית המלונות מאריוט. עסקה זו הרחיבה באופן דרמטי את הנוכחות של מאריוט בשווקים הצומחים במהירות באסיה. לפני 20 שנה חלה הפרדה. רמדה נמכרה למלונות ווינדהאם והמותג רנסנס הוטמע והפך לאחד מ-30 המותגים המוכרים המשולבים של מאריוט המציעים למעלה מ-9,300 בתי מלון ב-144 מדינות.
אם ארכיטקטורה ברוטליסטית טמונה במוחי ועם דעות קדומות ( אולי גם בשל גילי המופלג), לא יכולתי שלא להרהר במה מצפה לי, בזמן שהוואן המפנק עשה דרכו, מוקף בצמחייה טרופית עבותה והמים התכולים של חוף לאמאי המפורסם במזרח האי קו סמוי בתאילנד. היעד – ריזורט הרנסנס – Renaissance Koh Samui Resort & Spa.
תרנו הפעם אחר שלווה מבודדת באזור נידח יחסית באי וחוף לאמאי היה הבחירה שלנו. מרוחק מצ׳אוונג או כפר הדייגים הסואנים מדובר באחד החופים הארוכים ביותר כאן, המאופיין בתצורות גרניט סלעיות מרשימות ועצי קוקוס אינסופיים. האם נוכל למצוא ריזורט מפנק שבו שבו נוכל פשוט ללכת לאיבוד במציאות השמימית הזו. האם זה יכול להיות מוצר של מותג הרנסנס?
ירדנו ספקנים מהוואן ואת פנינו קיבלו עובדים חייכניים ומסבירי פנים וגם בריכה כהה מבעבעת המפיצה ערפילים בלובי הראשי. מאותו רגע והלאה הבנתי שכדאי שהמונח דעה קדומה ימחק ומהר מאוצר המילים שלי. שוכן על צוק חלומי אל מול נופים מרהיבים, טבע בתולי, חול לבן רך ומי טורקיז צלולים כבדולח מצאנו גן העדן האמיתי. ריזורט הרנסנס המרשים הזה נבנה במקור לפני 20 שנה, תוך שהוא משלב ארכיטקטורה תאילנדית מסורתית, תרבות מסורתית ואקלים טרופי עם אלמנטים עיצוביים עכשוויים, תוך יצירת אווירה ייחודית ומזמינה.
האורחים יכולים להתפנק באחת מ-77 וילות יוקרתיות נוחות ליד חוף הים. כל אחת מהן היא בית מגורים אקסקלוסיבי המציע עיצוב אליטיסטי במיטבו. גאונות של הרמוניה יוקרתית ושלווה תאילנדית. ובתוך הפינוק הזה גם חצר ובמרכזה בריכת ג'קוזי פרטית מפנקת ומרגיעה. חוף לאמאי ניבט מבעד לצמחייה והעצים הבלתי נגמרים המרהיבים נראה מהצמחייה השופעת. הרנסנס הייתה תנועת תחייה תרבותית ואמנותית באיטליה של ימי הביניים. עבורי הייתה זו תחייה קונספטואלית מלונאית.
שגרת יומנו השלווה כללה שחייה בבריכה המפנקת לשחייה, שאף היא מאופינת בעיצוב תאילנדי ייחודי וסביבה יצירות אמנות סביבתיות השולטות בנוף. בסמוך נפרס החוף הפרטי השלו והטרופי. מקום שניסינו שלא להחמיץ בשום רגע נתון.
לאחר ארוחת בוקר עשירה אל מול הנוף ואנו חווים את אחד מרגעי השיא כאן , עיסוי ב – The Quan Spa הספא הזה עוצב כמקדש תאילנדי עתיק, מציע טיפולי פנים וגוף תוך שימוש בשילוב מיוחד של תמציות צמחים טהורות ותערובות שמנים ארומטיות.

לאחר הטיפול, קצת מעורפל עשיתי את דרכי לחדר ישיבות יוקרתי עם קירות זכוכית כדי לפגוש את קריטשנוט פארמטונג, מנכ״ל המלון. "קרא לי A", הוא אומר בחיוך כשהוא מבחין במצוקתי איך לבטא את שמו. מן הסתם לא הייתי הראשון וכמו רבים בתאילנד הוא אימץ גם כינוי מערבי קליל למדי. השיחה שלנו הייתה מאירה. אני מספר לאיי על ברוטליזם אדריכלי עם השלכה מותגית והוא חולק על דעתי וסותר אותה ללא היסוס.
"רנסנס הוא מותג יוקרה מאוד חזק ומוכר לאירופים. זהו אחד ממלונות 5 הכוכבים הראשונים באיים״, הוא אומר.״אנו מכוונים
לתיירים מהמערב המחפשים חוויה תרבותית אחרת. תאילנד, יחד עם אינדונזיה, הן האטרקטיביות ביותר לשווקים האלה. האתגר הגדול ביותר שלנו הוא היעדר טיסות ישירות מאירופה, בעוד שטיסות ישירות מסין, יפן וקוריאה נפוצות למדי. אנו שואפים לאזן את השווקים שלנו ולהגדיל משמעותית את כמות האורחים מהמערב וישראל כלולה. הישראלים מוציאים יותר בחופשות שלהם מחד ונשארים לתקופות ארוכות יותר מאידך", הוא אומר.

מהו האמצעי המוצלח ביותר שלכם לשווק את המלון? שאלתי את איי ותשובתו הפתיעה גם אותי.״ 75% מהאורחים שלנו חברים בתכנית הנאמנות העולמית של מריוט ואנחנו רוצים להגדיל את המספרים ל-79% עד סוף 2025", הוא אומר. Marriott Bonvoy
מובילה את מגזר מועדוני הלקוחות של בתי המלון עם 228 מיליון חברים. מספר לא ייאמן שממנו נהנה מן הסתם הרנסנס בקו סמוי. מומחים אף מציינים שהתעשייה ראתה עלייה של 69% בחברות נאמנות בשש השנים האחרונות, והוסיפה למעלה מ-500 מיליון חברים ביחד משנת 2018 עד 2024. תופעה מדהימה בעולם שנשלט על ידי OTAs (ONLINE TRAVEL AGENCIES).
"A" מציין שאחד הנכסים של אתר הנופש קשור למיקומו ליד מי מפרץ רדודים יחסית. "לא רואים כאן ספורט מים, מה שמבטיח זמן רגוע על חוף חולי שקט מוקף בתצורות סלעיות מרהיבות", הוא אומר. המנכ״ל צדק כל כך. בילינו שעות אינסופיות ליד החוף מתחת לעצים עם הפסקות לאוכל ושתייה ליד בר הבריכה המפנק. בלי לשכוח את הנכס המדהים של קו סמוי, השקיעה שמאירה את השמיים וממסגרת את הנוף הציורי, היינו צריכים לארוז כשהחוויה הזו הסתיימה. כן. דעות קדומות והטיה הן מילים שנמחקו הן מאוצר המילים שלי והן מהמוח שלי בכל הקשור למותג הזה. שיעור ברנסנס.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=171296