מספר התיירים עמד על 440 אלף וההכנסות למשק: 2.1 מיליארד שקלים
בחודש מאי 2019 נכנסו לישראל 440 אלף תיירים – עליה של 11.1% ביחס לחודש מאי אשתקד ועלייה של 26.8% ביחס לחודש מאי 2017. בסה"כ בחודשי ינואר – מאי נכנסו 1.899 מיליון תיירים, לעומת 1.753 מיליון תיירים בתקופה המקבילה אשתקד – עליה של 8.3%.
דרך האוויר נרשמו 383.2 אלף כניסות תיירים בחודש מאי 2019 – עליה של 11.3% ביחס למאי 2018 ועלייה של 26.6% ביחס למאי 2017. דרך היבשה נכנסו לישראל 56.6 אלף תיירים בחודש מאי 2019 – עליה של 9.7% לעומת מאי 2018 ועליה של 27.9% ביחס למאי 2017.
מספר מבקרי היום שנכנסו לישראל בחודש מאי 2019 הוא 25.8 אלף מבקרי יום, לעומת 25 אלף במאי אשתקד ו-23.5 אלף במאי 2017. אומדן היקף ההכנסות מתיירים בחודש מאי הוא 2.1 מיליארד שקל, כאשר מתחילת השנה היקף ההכנסות מתיירים נאמד ב-9.7 מיליארד שקל.
שר התיירות, יריב לוין: "נתוני כניסות התיירים במאי ממשיכים את מגמת העליה ואת שבירת השיא בתיירות. כהמשך למגמת הגידול, אנחנו מפתחים גם את התשתיות ואני שמח שהוועדה לתשתיות לאומיות אישרה ביום ירושלים את פרויקט הרכבל, שישפר את חווית התיירים לאין שיעור".
יצויין כי 78% מהתיירים שהגיעו לישראל בשנת ב-2018 ביקרו בירושלים.
הרכבל יסיע 3.000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון
כפי שפרסמנו אתמול, הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה אתמול (ב') להעביר את תכנית הרכבל לכותל המערבי לאישורה של הממשלה. פרויקט הרכבל המוגדר כ"פרויקט תשתית לאומית" מקודם בשיתוף עיריית ירושלים, הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), ומשרדי התיירות ומשרדי ירושלים ומורשת, בשלושה מקטעים: בין מתחם "התחנה הראשונה" (תחנת הרכבת הישנה) במערב העיר, דרך תוואי גיא בן הינום ועד למבנה מרכז קדם.
לאחר הקמתו, עתיד הרכבל להשתלב במערך הסעת ההמונים ויאפשר הסעת 3,000 נוסעים בשעה אחת לכל כיוון, וינוע במהירות של 21 קמ"ש.
אחד היתרונות המרכזיים של הרכבל הוא זמן ההקמה הקצר (בניגוד לכלים לאמצעי הסעת המונים אחרים), שהקמתו לא תפגע בשגרת החיים בעיר. הוא אינו גורע נתיבים מכלי תחבורה אחרים ועלות הקמתו זולה באופן יחסי. זמני הנסיעה ברכבל קבועים והוא אמצעי תחבורה ירוק וידידותי לסביבה המפחית רעש וזיהום אוויר וחוסך פקקים המתאים לטופוגרפיה המיוחדת של האגן הדרומי של העיר העתיקה.
כרטיס במחיר תחבורה ציבורית
הרכבל הינו חלק ממערכת הסעת ההמונים והכרטיס יהיה במחיר של נסיעה בתחבורה ציבורית ובהתחשב בתוואי הטופוגרפי של העיר, הוא ינגיש לראשונה גם את אתרי המורשת, הדת ותיירות גם לבעלי מוגבלויות.
במקביל, יגדיל הרכבל את המרחב הציבורי של הולכי הרגל – בשגרה כמו גם באירועים המחייבים הגדלה וגמישות בקיבולת המבקרים באזור. מדובר בגישה קלה ונוחה לתושבי העיר העתיקה ולכ-135 אלף מבקרים, תיירים וסוחרים הפוקדים את האזור בשבוע שגרתי, ללא אירועים מיוחדים.
כמו כן, הרכבל יפתח את צוואר הבקבוק באזור העיר העתיקה ויאפשר מעבר חופשי יותר של מבקרים, תיירים, תושבים וסוחרים. מדובר באמצעי תחבורה שיצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים באזור וחלק גדול מהאוטובוסים שנעים בצירים אלה ובכך יביא להפחתה ניכרת בזיהום האוויר.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "הרכבל יאפשר למיליוני המבקרים בכותל המערבי להגיע בדקות ספורות ממרכז העיר, ולחוות את יופיה של בירת ישראל גם מלמעלה. התושבים והתיירים המגיעים לאורך כל ימות השנה לכותל ולעיר העתיקה יוכל ליהנות מנסיעה ברכבל ומשם לסייר בכל רחבי העיר העתיקה. הדברויגביר את הנגישות, יעניק חוויה מיוחדת והנאה לתושבים ולמבקרים בעיר. לצד זה, מדובר באטרקציה תיירותית חדשנית וייחודית".
ברשות לפיתוח ירושלים מציינים: "אישור התוכנית בוועדה הלאומית לתשתיות, לאחר שמיעת כלל ההתנגדויות, הנו אבן דרך משמעותית בקידום פרויקט חשוב זה. שילוב הכוחות ושיתוף הפעולה שבין העירייה לבין משרד ירושלים ומורשת יחד עם משרד התיירות, אפשרו תהליך תכנון מסודר ואת קידומו המוצלח לטובת ציבור מגוון שחי בעיר ומבקר בה. כחלק מתפיסת הפיתוח של העיר, הרכבל יאפשר הפחתה משמעותית בעומסי התנועה סביב העיר העתיקה ויגביר את הנגישות לאזור עבור תושבים, תיירים וסוחרים כאחד".
פרויקט הרכבל צפוי להתחיל את פעילותו במהלך שנת 2021.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=96357