מכון גיאוקרטוגרפיה ערך סקר מיוחד בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בגילאי 18 פלוס, על מנת לבדוק האם ניתן להשתמש בעיצוב המלון ככלי ליצירת ביקוש? ממצאי הסקר נחשפו היום בכנס הבינלאומי לעיצוב בתי מלון
לדעת 84% מהציבור הישראלי, חדר מעוצב הוא החלק החשוב ביותר, או השני בחשיבותו, במראה בית המלון. 46% מהציבור חושבים שחדר האוכל והלובי חשובים שניהם באותה מידה, לעומת זאת, רק עשירית מהישראלים מייחסים חשיבות לצורה החיצונית של בית המלון – המבנה החיצוני.
מה לגבי חלקים אחרים בבית המלון? עיצוב המעליות נתפס כעוד פחות יותר חשוב (4%) מהמבנה החיצוני.
מכון גיאוקרטוגרפיה, בהנהלת ד"ר רינה דגני, ערך סקר מיוחד בקרב האוכלוסייה היהודית הבוגרת בגילאי 18 פלוס, על מנת לבדוק האם ניתן להשתמש בעיצוב המלון ככלי ליצירת ביקוש?
הסקר נערך לקראת הכנס ה-5 הבינלאומי לעיצוב בתי מלון של התאחדות המלונות בישראל, יחד עם קבוצת בית & ונוי, שהתקיים היום ( יום ב'), במרכז הקונגרסים 'אבניו', שדה התעופה.
לדברי רומי גורודסקי, סמנכ"לית התאחדות המלונות בישראל: "כבר שנים אנו מתלבטים האם ההיבט העיצובי משפיע על האורח בבחירת בית המלון? מסתבר, שהתשובה חיובית וההשפעה היא רבה. אורחים מעדיפים כמובן לשהות בבית מלון יפה, מה שמייצר תחרות גדולה בין בתי המלון בארץ על מראה, שהוא חלק חשוב בחוויית האורח. משום כך, בשנים האחרונות אנו רואים מגמה של שכירת מעצבים מפורסמים לעיצוב בתי המלון והשקעה כלכלית גבוהה בנושא".
מהסקר עולה גם כי כ-34% מהציבור בארץ מעדיף בית מלון בסגנון עיצובי כפרי, כ-30% מהציבור מגלה שמרנות ומעדיף בית מלון המעוצב בסגנון סטנדרטי, בלי אפיונים יוצאי דופן, וכשליש מהציבור מעדיף בתי מלון בעיצוב ייחודי, עם מאפייני רטרו (19%), או מראה חדשני, הייטקיסטי (17%).
בתי מלון סטנדרטיים במראה שלהם מועדפים על אוכלוסיות במעמד נמוך יחסית ובמגזר הדתי והחרדי, זאת, בין היתר, משום שהם לרוב עממיים יותר במחיר.
לעומת זאת, בתי מלון בעיצוב הייטקיסטי מועדפים בעיקר על צעירים ובעלי הכנסה גבוהה, שמחפשים חוויית חדשות, ולרוב מוכנים לשלם יותר לשם כך.
אומרת איריס מושלי, מנכ"לית קבוצת בית & ונוי: "השוק הישראלי פתוח לרעיונות חדשים, בייחוד על רקע התחרות על כל תייר ואורח. הכול מתחיל ונגמר בתדמית בית המלון, בחוויה ובבידול. העיצוב הוא אמצעי מרכזי במערכה זו".
האם העיצוב ישכנע אותי לחזור לבית המלון? או לבחור בו מלכתחילה?
אכן כן, כך נמצא בסקר. כמחצית (46%) מהציבור סבור כי עיצוב ייחודי מושך לחזור ולבקר באותו בית המלון. לעומת זאת, כ-30% כנראה אינם מושפעים מהיבט העיצובי של בית המלון בבחירת היעד הבא.
לשאלה: האם בבית מלון עם עיצוב ייחודי, ניתן לצפות למנות ייחודיות במסעדה? מסתבר שהציבור מאמין שרמת עיצוב בית המלון היא בבואה לאיכות השירותים, איכות המזון ורמת השירות. 69% מהציבור ענו בסקר שהם מצפים לכך שיהיה קשר בין האוכל המוגש במסעדת בית המלון, לבין הפן העיצובי הכללי של בית המלון, 25% ענו שהם לא מצפים לכך, ואילו 6% לא יודעים.
עוד נמצא כי ככל שעיצוב בית המלון ייחודי יותר – ישנה השפעה חיובית על חווית האורח. כ-60% מעידים כי עיצוב ייחודי משפר את מצב רוחם בעת השהות בבית המלון.
כשליש מהציבור אף מוכן לשלם עד 10% יותר עבור חופשה במלון בעיצוב מיוחד וכ-15% נוספים מגלים נכונות להוציא אף יותר מכך (יותר מ- 10% תוספת במחיר).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72078