TrovaTrip, פלטפורמת טיולים קבוצתית שפכה אור על התנהגויות והעדפות מתפתחות שיגדירו את נוף הנסיעות השנה, ומי הם היעדים המבוקשים בעולם?

סקר חדש של TrovaTrip, פלטפורמת טיולים קבוצתית המונה למעלה מ-286,800 מטיילים מכל העולם, שפכה אור על התנהגויות והעדפות מתפתחות שיגדירו את נוף הנסיעות השנה.
דור המילניום (Y – שנולדו בין השנים 1981-1996) ודור ה-Z (שנולדו בין השנים 1997 – 2010) הם אלה שמניעים את הביקוש לנסיעות, עם הרצון העז שלהם לגלות יעדים וליהנות מחוויות משמעותיות. הם היוו 84 אחוז מהנשאלים בסקר. במקביל, 'תיירות לילה' המכונה גם Noctourism, סגנון טיול המתמקד בפעילויות לילה עם מטיילים הבוחרים יעדים מושלמים עבור המטרה, נמצא במגמת עלייה, ומציע פעילויות ייחודיות לאחר רדת החשיכה. המטבח המקומי נותר המניע העיקרי לנסיעות והתקציב החציוני הוא 2,000 דולר לנוסע.
על פי הסקר, איטליה מדורגת ראשונה כיעד המבוקש בעולם ואחריה יוון, באלי, קוסטה ריקה ויפן. יוון רשמה שיא חדש בהכנסות מתיירות לשנת 2024, עם הכנסות של 21.7 מיליארד אירו, עלייה מ-20.6 מיליארד אירו בשנת 2023, על פי נתונים שפרסם הבנק המרכזי של יוון ב-20 בפברואר. הגידול ב-5.3% או 1.1 מיליארד אירו בהשוואה לשנה הקודמת היה צפוי לאור העלייה המתמדת בכניסות התיירים לאורך 2024.
בשנת 2019, לפני שהנסיעות העולמיות הופסקו בעקבות מגפת הקורונה, יוון רשמה הכנסות של 18.2 מיליארד אירו מ-31.3 מיליון כניסות תיירים. המספרים ירדו בצורה דרמטית ב-2020 וב-2021 והחלו לעלות שוב ב-2022, כאשר יוון קיבלה בברכה 27.84 מיליון תיירים בינלאומיים, עלייה של 227 אחוז בהשוואה ל-2020 אך עדיין 18 אחוז פחות מ-2019 (טרום מגיפה).
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=171503