המפקחת על הביטוח דחתה עד לאוקטובר 2016 את מועד כניסתו לתוקף של החוזר שמבטל את הזכאות למכירת ביטוח נסיעות לחו"ל במשרדי הנסיעות. מנכ"לית ההתאחדות חני סובול:" לא זו בלבד שמדובר בנוהג שהשתרש בענף זה עשרות שנים, אלא גם שהוא יושם בהצלחה רבה"
מזה למעלה משנה, משרד האוצר והתאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל, ארגון הגג המייצג למעלה מ-4,500 יועצי תיירות, מקיימים הדברות משותפת, במטרה להגיע בפשרה לנוסחה שתאפשר ליועצי התיירות להמשיך ולמכור ללקוחותיהם ביטוחי נסיעות בחו"ל, כפי שמתקיים, בידיעת ובהסכמת משרד האוצר, כבר יותר מ-40 שנה.
כידוע, בשנת 2014 פרסמה המפקחת על הביטוח חוזר, האוסר על משרדי הנסיעות למכור ביטוח נסיעות לחו"ל החל מ-15.05.15. בעקבות חוזר זה פנתה ההתאחדות לבג"ץ (בייצוג משרד עו"ד נשיץ, ברנדס, אמיר), אשר בשבתו בדיון בסוגיה סבר, כי מכירת ביטוח נסיעות לחו"ל על ידי משרד נסיעות דווקא משרתת את הצרכן, מקלה עליו ומונעת סרבול מיותר.
מתוך חשיבות האינטרס הציבורי, שלח העליון את הצדדים להדברות. בהתאחדות מברכים על ההדברות וההתקדמות שבמהלכה, אשר מקדמת את טובת כל הצדדים.
בהשוואה לעולם, מציינים בהתאחדות, הטלת איסור על משרדי נסיעות למכור ביטוח נסיעה לחו"ל ללקוחות, תהפוך את ישראל לחריגה בנוף העולמי. במדינות האיחוד האירופי למשל, לא זו בלבד שמקובל לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל מסוכן הנסיעות, אלא שהדבר אף מעוגן בהוראות רגולטוריות.
מנכ"לית ההתאחדות חני סובול אמרה, כי לא זו בלבד שמדובר בנוהג שהשתרש בענף זה עשרות שנים, אלא גם שהוא יושם בהצלחה רבה ולראיה, המפקחת מעולם לא טענה כי היא מבקשת לבטלו עקב תלונות צרכנים. דווקא ביטולו של הנוהג, אומרת סובול, יסרבל את ההליך עבור הצרכן בכך שיצריך אותו לפנות לגורם נוסף לאחר הזמנת הטיול, במקום לקבל תחת קורת גג אחת את כל השירותים הנדרשים לו בהתאמה לצרכיו ולאופי נסיעתו.
סרבול נוסף כזה, מסכמת סובול, יכביד על הצרכנים והחשש העיקרי הוא, שישראלים רבים ייצאו את גבולות הארץ בלי כיסוי ביטוחי הולם.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=72057