אחת מהצהרותיו הראשונות של יריב לוין בכהונתו כשר תיירות, הייתה התגייסות להורדת עלות הנופש בישראל. עד כה נראה שהמשימה אינה עולה יפה: התיירות אמנם פורחת, אך המחירים לא ירדו והישראלים יוצאים לחו"ל במספרים גדלים והולכים
לפי ספר תוכניות העבודה לשנת 2018 של הממשלה, במסגרת היעדים שהציב לעצמו משרד לשנה זו, מופיע היעד "הוזלת מחירי הנופש". זאת מכיוון שבשנים שחלפו מאז נכנס לתפקיד שר התיירות לוין, לא נראית תזוזה בנושא זה, המחירים לא מראים נטייה לרדת וכך גם לא נטל הרגולציות על המלונות.
לפי תוכנית העבודה של משרד התיירות לשנה זו, המשימות המרכזיות כדי להשיג מטרה זו הן ביצוע תקציב מנהלת ההשקעות של פרויקטים שאושרו בשנים הקודמות והגיעו לידי מימוש; אישור פרויקטים חדשים במנהלת ההשקעות בתיירות; ייצוג המשרד בכנסים בינלאומיים למשקיעים במלונאות (ראו הידיעה על כנס המשקיעים IHIF בברלין בשבוע הבא); קיום כנס משקיעים בינלאומי בישראל למשקיעים פוטנציאליים במלונאות; ליווי ובקרה של מכרזים לשיווק קרקעות לבנייה מלונאית; טיפול בהסרת חסמים ובצמצום רגולציה בהליכי אישור של בתי מלון – זאת בהתאם להחלטת הממשלה בנושא הפחתת הנטל הרגולטורי במשרד התיירות.
כמו כן, מדובר במתן מענקים להקמת מתקני אכסון על פי החלטות הממשלה למתקני אכסון מלונאיים במסגרת נהלי הקמה/הרחבה או הסבה/השבה של בתי מלון שחלו מלתפקד – חזרה לתפקוד מלונאי; סיוע ליזמים בנושא רגולציה בפרויקטים מלונאיים; ליווי פרויקטים במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות (ות"ל) לבדיקת תוכניות וביצוע ניתוח מצב המחסור בבתי מלון.
מותגי יוקרה מחזרים אחר תל אביב
אחת מערי התיירות העיקריות בישראל, תל אביב, נהנית מביקוש רב הן של תיירים והן של יזמים שמבקשים להקים בה מלונות. לצד הניסיון של משרד התיירות להפנות יזמים להקים מלונות ברמה עממית, מעדיפים היזמים דווקא את מותגי היוקרה – הרווחיים יותר – בעקבות מחירי הקרקע והעלויות הגבוהות האחרות בעיר כמו ארנונת עסקים.
אל מלונות היוקרה הידועים בעיר כמו הילטון, שרתון ואינטרקונטיננטל, הצטרף בשבוע שעבר מלון סטאי תל אביב-יפו של האחים נקש בהשקעה של 330 מיליון שקל. אליהם ייתוסף בקרוב מלון לאקשרי קולקשן של אייבי רוזן במה שהיה בית החולים הצרפתי ביפו, לאחר שהוחלט לוותר על המותג W ולהמירו במותג היוקרתי של מריוט/סטארווד. לאלה יצטרפו מלון קמפינסקי ומלון יוקרה נוסף של ישרוטל.
מי שמחפשים בימים אלה מלון בתל אביב הם המותגים Six senses שיפעיל את המלון המדברי-אקולוגי בחאן שחרות כ-60 ק"מ צפונית מאילת וכן המותג – Belmond שמו החדש של מותג מלונות היוקרה Orient Express. כך שעל הוזלת מחירים אין כרגע על מה לדבר והמלונות הוותיקים חוששים, לצד התחרות הגדלה, מכך שהמלונות החדשים עם השמות הנוצצים עלולים למשוך אליהם את כוח האדם המיומן.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=68635