ביריד, שנפתח היום ויימשך 3 ימים, צפויים להשתתף כ-5,000 נציגים מ-180 מדינות, ויבקרו בו כ-100,000 אנשי מקצוע מתעשיית התיירות בעולם, מקבלי החלטות ועיתונאים

מנכ"ל משרד התיירות, דני שחר, חנך היום (יום ג' 5.3.25) את הביתן הישראלי ביריד התיירות ITB, בהשתתפות בכירי תעשיית התיירות ושגריר ישראל בגרמניה, רון פרושאור. ביריד, שיימשך 3 ימים, צפויים להשתתף כ-5,000 נציגים מ-180 מדינות, ויבקרו בו כ-100,000 אנשי מקצוע מתעשיית התיירות בעולם, מקבלי החלטות ועיתונאים.
בהתאם למדיניות שר התיירות, חיים כץ, המנכ"ל יקיים פגישות עם סיטונאי תיירות, חברות תעופה, סוכנים ותקשורת מקומית, לקידום שיתופי פעולה, תוך התמקדות בקהלי יעד בעלי זיקה לישראל, שכבר היום התחילו לחזור.
דני שחר, מנכ"ל משרד התיירות: "ככל שהיציבות הביטחונית תגדל – כך יגדל מספר התיירים, וזאת מניסיון ממשברים קודמים. בסופו של דבר, ישראל היא יעד אטרקטיבי ויש בה אוצרות תיירותיים ייחודיים לה, שאין באף מקום אחר. מהקשר שלנו עם שותפינו העסקיים בעולם ומסקרים שערכנו, אנחנו למדים ומתרשמים שיש סקרנות ורצון לחזור לבקר בישראל, ככל שהמצב משתפר".
הביתן הישראלי, המהווה מדי שנה מוקד משיכה למשתתפי היריד, משתרע על שטח של 400 מ"ר, וישתתפו בו מארגני תיירות נכנסת, מלונאים, חברות תעופה ועוד. בין היתר: ישרוטל, פתאל, דן, אל-על ונציגים מערי תיירות גדולות. המבקרים בביתן יוכלו ליהנות מטעימות יין ישראלי. בנוסף, יוכלו המבקרים להטמין פתקים במעין כותל שהוקם בביתן. אטרקציה נוספת היא יציאה למסע וירטואלי בישראל בעזרת טכנולוגיית Augmented Reality. כמו כן, הוקמה עמדת סלפי בביתן, ובין המשתתפים יוגרלו חופשות בישראל.
שוק התיירות הגרמני הוא משמעותי, עם תרבות מפותחת מאוד של נסיעות לחו"ל (למעלה מ-80 מיליון נסיעות בשנה). בשנת 2023 גרמניה הייתה מדינת המקור החמישית בגודלה בתיירות לישראל, עם כ-155,100 תיירים. כמחצית מהתיירים הגרמנים שביקרו בישראל, שבו לבקר בארץ בשנית.
בניגוד לשווקים רבים אחרים, בגרמניה עדיין קיים מבנה "קלאסי" של רשתות הפצה, הכולל כ-2,500 סיטונאי תיירות, המוכרים טיסות וחבילות, באמצעות כ-8,000 סוכנויות נסיעות קמעונאיות. בהתאם לכך, יש חשיבות למפגשים ישירים, ולשימור הקשרים עם תעשיית התיירות הגרמנית.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=170597