פירוט מהלכיו של חולה הקורונה הראשון בישראל ואילו המועצה לצרכנות מעדכנת על זכויות הנוסעים
במשרד הבריאות מעדכנים הבוקר את המקומות והשעות בהן התנהל חולה הקורונה הראשון בישראל, לאחר שהחקירה האפידימיולוגית הסתיימה. והנה הממצאים:
טיסת אל על מספר LY381 בתאריך 21.2.20 שהמריאה מישראל בשעה 06:00.
טיסת אל על Iy 382 שנחתה בתאריך 23.2 בשעה 16:10
יום א׳ 23.2 חנות ״הפיראט האדום״ באור יהודה בשעות 18:00-22:00
יום ב׳ 24.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה בשעות 08:30-24:00
יום ג׳ 25.2 חנות ״הפיראט האדום״ אור יהודה 08:30-24:00
יום שני 24.2 בבית הכנסת ״אירוס״ ברחוב נגה בישוב אירוס בשעות 06:00-07:00
במשרד הבריאות מדגישים כי "על כן, כל מי שהיה במקומות הנ״ל במגע קרוב – מרחק של פחות מ-2 מטרים למשך של 15 דקות או יותר – להיכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף".
להנחיות בדבר אופן בידוד ביתי יש להכנס לאתר משרד הבריאות http://bit.ly/MOH-Corona.
הבוקר עדכן המשרד כי חולה קורונה נוספת שהיתה במגע אישי קרוב עם החולה שחזר מאיטליה אובחנה עם תוצאה חיובית לקורונה ויועבר לבידוד. מדובר באשתו של החולה.
המועצה לצרכנות: מה הזכויות אם הטיסה בוטלה ויש אזהרת מסע?
במועצה הישראלית לצרכנות התקבלו תלונות רבות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בסין בדצמבר 2019, בהן נמסר כי על אף הזהרות המסע של משרד הבריאות בעניין זה, חברות התעופה ומארגני נסיעות מסרבים להחזיר כספים לצרכנים שביטלו את הנופש.
עופר מרום, מנכ"ל המועצה לצרכנות, מסביר את עמדת המועצה לשאלות העולות מהתלונות
קיבלתם הודעה שהטיסה בוטלה בעקבות נגיף הקורונה?
במקרה של ביטול טיסה על ידי חברת התעופה בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, מדובר בכוח עליון. על כן חברת התעופה פטורה מתשלום פיצוי ומחויבת להשיב לצרכנים את כספם, או לאפשר להם לבחור כרטיסים לטיסה חלופית – לפי בחירת הצרכן.
המועד לביטול על פי החוק חלף. האם ניתן לבטל את החופשה בעקבות אזהרת מסע או המלצת משרד הבריאות?
אם רכשתם פוליסת ביטוח ביטול נסיעות מכל סיבה (לא רק ביטוח בריאות) פנו לחברת הביטוח. אם לא רכשתם ביטוח ביטול נסיעות לחו"ל מכל סיבה, לעמדת המועצה הישראלית לצרכנות, המלצת משרד הבריאות להימנע מנסיעה למדינות בהן קיימת סכנת הידבקות מקנה לצרכנים הזכות לבטל את העסקה בשל סיכול. אם סוכן הנסיעות או חברת התעופה מסרבים להחזיר לכם את כספכם, בית המשפט מוסמך להכריע בעניין ולקבוע האם במקרה הספציפי הצרכן זכאי להחזר כספי ומה גובה ההחזר המגיע לו, בהתאם לנסיבות: מה מדיניות ספקי השירותים בחו"ל? מה הצעדים שננקטו על ידי סוכן הנסיעות/המארגן על מנת למזער את נזקו של הצרכן, האם הוצע שינוי של היעד ועוד. בכל מקרה, הצרכנים שבטלו את טיסתם זכאים להחזר מיסי הנמל.
בהקשר זה, מומלץ לבדוק מה קובעת מדיניות הביטולים של ספקי השירותים בחו"ל, ולתעד את הדברים.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=104522