למרות ההתפחויות הטכנולוגיות, חברות ממשיכות לשלוח נציגים לנסיעות עסקים
נסיעות עסקים הן לחם חוקן של חברות בינלאומיות. באילו ערים מעדיפים אנשי העסקים להיפגש, לקיים כינוסים ומפגשים אחרים? ערי העסקים הקלאסיות – לונדון וניו יורק – שומרות היטב על אחיזתן בצמרת הערים המבוקשות ביותר בתחום נסיעות העסקים. כך לפי סוכנות נסיעות העסקים BCD Travel. החברה יצרה מידרג של הערים הפופולאריות ביותר בקרב אנשי עסקים אירופיים, זאת באמצעות מעקב אחר רכישת כרטיסי טיסה בחברה בשנים 2017-2018 במדינות ברחבי אירופה.
כאשר מדובר בנסיעות בתוך היבשת עצמה, כמו בשנים קודמות, בשנת 2018 ניצב המטרופולין הבריטי לונדון בראש רשימת הערים עם מספר הביקורים הרב ביותר מקרב אנשי העסקים האירופיים. הבירה ההולנדית אמסטרדם טיפסה מהמקום השלישי בסקר הקודם למקום השני בסקר זה. בעקבות כך, נאלצה וינה לוותר על המקום השני והיא כעת במקום השלישי. במקום הרביעי – שבסקר הקודם אויש על ידי ציריך – בשנת 2018 תפסה אותו פריז ואילו ציריך ירדה למקום החמישי.
וזו רשימת הערים המובילות בנסיעות עסקיות באירופה: לונדון, אמסטרדם, וינה, פריז, ציריך, ברצלונה, קופנהגן, מדריד, מילאנו ופרנקפורט.
ואילו בראש רשימת הערים החביבות על אנשי עסקים מעבר לים, ניצבה ב-2018 ניו יורק. גם כאן לא נרשם שינוי בצמרת ושנגחאי הסינית תופסת את המקום השני. סינגפור ודובאי החליפו מקומות ואילו בייג'ין בירת סין נאלצה לתת לסן פרנסיסקו את המקום החמישי.
חמש מתוך עשר הערים המבוקשות ביותר על ידי תיירות העסקים הבינלאומית ממוקמות בארצות הברית. שיקגו הראתה צמיחה חזקה ב-2018, עם 7.3% יותר טיסות אליה מאשר ב-2017 והעיר נערכת לגידול נוסף במספר המבקרים באמצעות הגדלת הטרמינל הבינלאומי בקומפלקס של נמל התעופה שיקגו או'הייר שתיעשה השנה.
רשימת עשר הערים המובילות בתיירות הבינלאומית מחוץ לאירופה הן ניו יורק, שנגחאי, סינגפור, דובאי, סן פרנסיסקו, בייג'ינג, שיקגו, טוקיו, בוסטון ולוס אנג'לס.
התיירות העסקית שומרת על חשיבותה
לא מכבר הציגה אמריקן אקספרס תחזית לשנת 2019 של הברומטר המודד את עסקי נסיעות העסקים האירופיים, לאחר בדיקה של 1,000 חברות מעשר מדינות אירופיות.
99% מהנדגמים אישרו שנסיעות עסקים משחקות תפקיד חיוני בפיתוחה של החברה. הם גם הצביעו על עליה של 45.6% בפעילות עם תוספת של 3.6% של עובדים בשטח, כדי לפתח פורטפוליו של לקוחות והתמקדות על אירועים שיכולים לעזור לפתח את העסקים. 3.8% גידול נרשם בהוצאות נסיעות העסקים בשוק האירופי בשנה שעברה – גידול של 0.4 נקודות לעומת הצפי. 43% של חברות קטנות ובינוניות משתמשות בפלטפורמות אינטרנט כדי לארגן את הנסיעות העסקיות שלהן.
רק 23% מהחברות שבמעקב מחזיקות במחלקה לניהול נסיעות. בשאר ה-77% מהחברות, מחלקה אחרת מטפלת בהוצאות הנסיעות כמו כספים (28%), רכישות (24%) ואחרות. 71% מהארגונים בודקים את רמת שביעות הרצון של הנוסעים העסקיים, עליה של 15%, לא עוד כצעד פורמלי אלא כדרך לקבוע מדיניות נסיעות. הם עוסקים בעיקר בהגנה על נתונים עסקיים ונתונים אישיים; לספק הזמנת טיסה חלופית במקרה של שיבושים; אספקת פתרונות אבטחה במהלך הנסיעה; מתן גישה מלאה לתוכן הנסיעה ושיפור השירות ללקוח במהלך נסיעות עסקים.
ירידה בנסיעות העסקים לברצלונה מדאיגה את המלונאים
ואילו ארגון בתי המלון של ברצלונה דיווח על ירידה בתיירות העסקים בשנים האחרונות והארגון קורא לפעילות כדי לשפר את המצב. לפי סטטיסטיקות, בשנת 2014 תיירות העסקים היוותה 50% מהפעילות המלונאית בעיר. ב-2018, היא היוותה רק 30% ממנה. לפי מומחים, לירידה בלינות העסקים כמה סיבות, הראשונה בהן הגידול בתיירות לברצלונה, שכן העיר מקבלת יותר תיירות נופש. מנגד, אי יציבות פוליטית והתקפת הטרור באוגוסט 2017 השפיעו גם הם על הסקטור של התיירות העסקית וכיום העיר כבר נחשבת פחות ליעד מועדף לתיירות זו.
בעלי המלונות מודאגים בגלל כוח הקניה הגדול של אנשי העסקים שעכשיו נמנעים מלהגיע לבירה הקטלאנית. לצד המלונות נפגעים מהירידה גם סקטורים אחרים ובהם מסעדות וחנויות. יותר מכך, אנשי עסקים תמיד לנים במלונות ולא מעדיפים שכירות קצרת טווח מהסוג של Airbnb.
הנתונים לשנת 2019 נראים יציבים, אם כי הסיכוי לחזור ליחס של 50% לעומת התיירות הרגילה, לא גבוה.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=95125