מדבריה של רינה קמחי, מנכ"לית ההתאחדות בדיון ועדת הכספים. כמו כן סיכום לפעילותה בשבוע האחרון של התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל
באגרת שנשלחה היום (ה', ה-31 באוקטובר) לחברי ענף התיירות בישראל, התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל מעדכנת בדבר פעילותה בשבוע האחרון:
דיון ועדת הכספים בנושא פיצוי לעסקים
השבוע חזרה הכנסת מפגרת הקיץ וההתאחדות השתתפה בדיון ועדת הכספים בנושא פיצוי לעסקים. הדיון התמקד אמנם בפיצוי לעסקים בצפון הארץ, אבל ההתאחדות הציגה את הנזק המתמשך שנגרם לענף הנסיעות וחזרה על דרישתה לקיים דיון ממוקד בנושא מתווה סיוע לענף הנסיעות.
רינה קמני, מנכ"לית ההתאחדות: "כל ענף הנסיעות נמצא במשבר עמוק. אנחנו כבר שנה לתוך המשבר הזה ואנו דורשים דיון נפרד בנושא פיצוי לענף הנסיעות והתיירות, דיון שכבר הובטח לנו בעבר. יש בענף עובדים שאיבדו את מקום העבודה שלהם, עסקים שקרסו ועוד יקרסו. בנוסף, המדינה נדרשת לבצע פעולות מול חברות התעופה הזרות שאינן פועלות על-פי הנחיות פיקוד העורף. מתווה הפיצוי המדובר, המתייחס אך ורק להנחיות פיקוד העורף, מנותק מהמציאות ואינו רלוונטי כלל לענף הנסיעות".
הגשת נייר עמדה בנוגע לביטול הפטור ממע"מ על תיירות נכנסת בטיוטת התוכנית הכלכלית לשנת 2025
ההתאחדות הגישה נייר עמדה המפרט את התנגדותה להצעת האוצר בטיוטת התוכנית הכלכלית לשנת 2025, המציעה למחוק את סעיף 30 (א) (8) לחוק מס ערך מוסף, התשל"ו- 1975, כך שיחול מס ערך מוסף בשיעור מלא על שירותים הנרכשים על ידי תיירים בישראל, ובכלל זה: לינה של תייר בבית מלון, השכרת רכב, הסעדה, הדרכה, שירותים הניתנים על ידי סוכני תיירות ושירותי תיירות מרפא.
לקריאת נייר העמדה המלא לחצו כאן
פנייה לשרת התחבורה בבקשה לתיאום פגישה דחופה בנושא התנעת חזרתן של חברות התעופה הזרות לישראל
לאור הפסקה כמעט מוחלטת של טיסות חברות זרות לישראל וממנה, פנינו לשרת התחבורה בבקשה לתאם פגישה דחופה, על מנת לבחון את האפשרויות שניתן לקדם במטרה להתניע את חזרת חברות התעופה הזרות לישראל באמצעות, בין היתר: בחינת מימון ביטוח ו/או ערבויות לחברות התעופה בדגש על חברות התעופה הזרות, תיקון חוק שירותי תעופה, עריכת הסברה משמעותית למול חברות התעופה הזרות, בחינת קידום שדה תעופה אלטרנטיבי ועוד.
פס"ד כנגד סוכנות נסיעות בגין מכירת חבילת נופש בחו"ל
מובא לעיונכם פס"ד שהתפרסם לאחרונה בעיתון גלובס. הפסיקה בקצרה: בית המשפט חייב סוכנות נסיעות להשיב לאדם את עלות חבילת הנופש, לאחר שגילה כי החדר לא ראוי לשהייה, ושילם על מלון אחר. בנוסף נפסק פיצוי של 1,500 שקל.
פסה"ד קובע למעשה כי תפקיד סוכנות הנסיעות לא מסתיים עם ביצוע ההזמנה. הסוכנות אחראית לטפל בתלונות, ויש לה חובת גילוי פרטים מהותיים של שירותי הנופש שהיא משווקת. מספר תיק: 62492-11-19.
כתובת מקוצרת לכתבה זו: https://www.ias.co.il?p=165070